Administratör/Receptionist

Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd / Receptionistjobb / Stockholm
2019-03-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör/Receptionist" (publicerad 2022-09-08) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd i Stockholm, Solna, Södertälje eller i hela Sverige

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.

Det gemensamma verksamhetsstödets (GVS) uppgift är att stötta universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är vi inom verksamhetsstödet policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten



Hållbarhet, fastigheter och service är ett av nio ansvarsområden inom det gemensamma verksamhetsstödet.

Vi ansvarar bland annat för KTH:s lokalförsörjning, miljöledningssystem, lokalvård, servicefunktioner/hantverk, fysisk säkerhet, post och paket samt växel. Vi är indelade i sex grupper som leds av respektive gruppchef.

Tjänsten som administratör/receptionist är placerad i Kansligruppen som bemannar KTH:s växel, det gemensamma verksamhetsstödets reception, KTH Entré, kortexpedition och KTH-Post. Vi hanterar även gemensamma inköp inom verksamhetsstödet och bistår med administration av nyanställda, blommor, catering m.m.

Publiceringsdatum
2019-03-14

Dina arbetsuppgifter
Som receptionist bemannar du både det gemensamma verksamhetsstödets reception såväl som KTH Entré enligt schema. KTH Entré är en huvudkontaktpunkt för KTH. KTH Entré är ett samarbete mellan Utbildningsstöd, Hållbarhet, fastigheter och service samt IT-avdelningen. En plats där vi hjälper besökare med alla sorters ärenden t ex utbildningsfrågor, hänvisningar, försäljning av Profilprodukter, enklare IT-ärenden och utlämnande av passerkort m.m. KTH Entré hanterar ärenden för nationella och internationella studenter, anställda, gäster och allmänheten.

I receptionen för det gemensamma verksamhetsstödet är du besökarnas första kontakt och du hjälper dem hitta till rätt person eller möteslokal. Som receptionist hjälper du till med påfyllning av kaffemaskiner, felanmälningar i byggnaden, beställning av blommor, bud, taxi och annat som personalen behöver hjälp med. Receptionen tillhandahåller service till hela verksamhetsstödet.

Som administratör ansvarar du för KTH:s konstguidningsfunktion där du hjälper till att boka guider, Klocktornet eller andra lokaler. Du genomför KTH:s årliga konstinventering som rapporteras in till Statens konstråd och dokumenterar och registrerar ny konst eller förändringar löpande i vårt egna register.

Övrigt förekommande arbetsuppgifter är bland annat hantering av festanmälningar från studenterna, felanmälningar av studentbostäder eller lokaler på campus som hanteras i vårt ärendehanteringssystem.

Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasial utbildning som lägst. Har du eftergymnasiel utbildning så är det meriterande. Du har tidigare arbetat inom serviceområdet, gärna i reception, servicecenter eller motsvarande. Tidigare arbete inom universitets- och högskolesektorn är också meriterande. Du är van att arbeta i grupp med andra människor.

KTH är en svensk statlig myndighet med en stor andel internationella studenter, medarbetare och besökare. Därför krävs det att du har tillräckligt goda kunskaper i såväl svenska som engelska för att kunna göra dig förstådd och förstå andra, båda i fysiska möten och i skrift.

Som person är du framför allt serviceinriktad och lösningsfokuserad för att kunna tillhandahålla en förstaklassig servicenivå. Du är prestigelös i ditt arbete då fokus ligger på att lösa våra besökares problem, inte i hur eller vem som löser det. KTH är en arbetsplats i ständig förändring så därför vill vi ha någon som är flexibel och som etusiastiskt kan ställa om till nya arbetsuppgifter när de uppstår.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Fackliga representanter

Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.

Så ansöker du
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.

Övrig information
Jämställdhet, mångfald och avståndstagande från alla former av diskriminering är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.

För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering läs mer här.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-04
Ange följande referens när du ansöker: VP-2019-0147
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Sidoli, Gruppchef 08-790 79 95

Företag
Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd

Adress
Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd
Brinellvägen 8
10044 Stockholm

Kontorsadress
Brinellvägen 8

Jobbnummer
4669389

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd: