Administratör / Receptionist

Polisen Region Bergslagen / Receptionistjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polisen Region Bergslagen i Arvika, Örebro eller i hela Sverige

Region Bergslagen omfattar Dalarnas- Värmlands och Örebro län med Örebro som huvudort, i regionen arbetar ca 1700 medarbetare. Polisområde Värmland täcker 16 kommuner med drygt 275 000 invånare och vi har ca 410 medarbetare i polisområdet.

Beskrivning av arbetsplatsen
Vi söker nu en administratör/receptionist till Lokalpolisområde Arvika.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad.

Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi är intresserade av dig som vill vara Polisens ansikte utåt. Som administratör och receptionist hos oss kommer du att arbeta med olika typer av receptions/administrativa uppgifter som främst innefattar service gentemot allmänheten.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består till största delen av:
anmälningsupptagning
att hand-lägga passärenden
hittegodsärenden
diarieföring.
I funktionen kommer du att fungera som administrativt ledningsstöd.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
Avslutad gymnasieutbildning som arbetsgivaren anser relevant för att arbeta med receptionsarbete, service och administration.
Du har minst 2 års erfarenhet från arbete i reception eller arbete med kundkontakter och/eller administrativa arbetsuppgifter.
Goda kunskaper i svenska och engelska samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. B-körkort är ett krav då du kommer att behöva vara behjälplig att hålla reception öppen på övriga polisstationer i lokalpolisområdet. Mycket god datorvana.

MERITERANDE
Det är meriterande om du har erfarenhet av administration från offentlig verksamhet (myndighet, kommun eller landsting). Det är meriterande om du behärskar utomnordiska språk, förutom engelska som är ett krav. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat i system som Agresso, Palasso samt i de polisiära systemen RAR, RES, Hittegodssystemet, DurTvå, PÄr och COPS.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna kräver stor noggrannhet bl.a. eftersom de innefattar arbete i olika dataregister. Du är serviceinriktad, både internt och externt. Periodvis är det högt tryck och därför är det av stor vikt att du är stresstålig och har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå. Du bör ha god förmåga att skapa goda relationer med allmänheten och medarbetare. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att samarbeta i arbetslag och att arbeta självständigt. Din personlighet ska stämma överens med vår värdegrund: engagerad, effektiv och tillgänglig. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning.

POLISMYNDIGHETEN
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Ansökan
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryterings-arbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till be-handlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut eller har frågor om ansökningsförfarandet ta kontakt med ansvarig HR-konsult.
Sök via denna länk: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=fed9021c-0974-4835-9625-0b605c1aff8b

Ange följande referensnummer: C10230/2016

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader. Arbetstid: Dagtid. Viss kvällstjänstgöring kan förekomma.

Publiceringsdatum
2016-12-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-27
Ange följande referens när du ansöker: C10230/2016

Kontakt
Företag
Polisen Region Bergslagen

Adress
Polisen Region Bergslagen
Box 1804
70118 ÖREBRO

Kontorsadress
Järnvägsgatan 3

Jobbnummer
3231776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polisen Region Bergslagen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polisen Region Bergslagen: