Administratör, Reception till Stöd och service grupp 2, Område N

Polismyndigheten, Polisregion Nord / Receptionistjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Region Nord har drygt 2000 anställda och består av ett kansli, två regionala enheter, en underrättelsesektion samt fyra polisområden som är indelade i 12 lokalpolisområden, vilka arbetar med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Lokalpolisområde Luleå/Boden har i uppdrag att ge service till medborgarna. Receptionerna handlägger och ger service i olika ärenden. Tillgänglighet, bemötande och kvalitet är ledord för verksamheterna vid receptionerna. Vi söker dig som vill arbeta som administratör vid receptionen med placeringsort Luleå.




Publiceringsdatum
2017-11-03

Arbetsuppgifter
Du tar emot anmälningar från allmänheten och registrerar in dem i vårt system. Du kommer att handlägga pass- och identitetskortsansökningar, arbeta med besök, besvara telefonsamtal och vara behjälplig till allmänheten. Utöver detta kommer du även att arbeta med hittegods, utlämning av beslag, ta emot tillståndshandlingar, ta emot inlämnade vapen, postöppning samt andra uppgifter som uppkommer i en reception. Andra administrativa arbetsuppgifter inom lokalpolisområdet kan förekomma. Arbetstiden är företrädesvis dagtid måndag - fredag.




Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• 3-årig gymnasieutbildning eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig
• God datorvana
• Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i tal och skrift.
• Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med Polisens IT-system framför allt RAR och DURTVÅ
• Erfarenhet framför allt av anmälningsmottagning och/eller administrativt arbete vid en statlig myndighet.
• Goda språkkunskaper utöver svenska och engelska

Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på
engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt och en god samarbetsförmåga.

Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas till vara.



ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Du ansöker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg enligt länk eller kopiera och klistra in följande länk i en extern webbläsare:

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2018-08-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-24
Ange följande referens när du ansöker: C16157/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monika Olofsson monika.olofsson@polisen.se 010-56 83 128

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Nord

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Nord
Box 463
90109 90109

Kontorsadress
Ridvägen 10 90109 Umeå

Jobbnummer
3783590

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Nord

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord: