Administratör planering till Högsbo hemtjänstcentral

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt - i både handling och bemötande.

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!

Publiceringsdatum
2023-10-16

Arbetsuppgifter
Är det du som underlättar för andra och gör Göteborg till en bra stad att åldras i? Nu söker vi en administratör med inriktning planering till hemtjänstcentralen i Högsbo.

I vår förvaltning satsar vi på hemtjänsten och våra medarbetare är den viktigaste resurs vi har för att lyckas med vårt uppdrag. Ditt uppdrag som administratör är att säkerställa att vi möter våra omsorgstagares behov av vård och omsorg genom att du är den som håller ihop verksamhetens dagliga planering för medarbetarna. I arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem.

Din arbetsplats är förlagd ute på hemtjänstcentralen i Högsbo. Du tillhör en grupp med flera kollegor som arbetar med liknande uppdrag och har en gemensam chef. Arbetsuppgifterna kan variera men i huvudsak innebär tjänsten följande:
• På delegering av chef ta emot uppdrag i verksamhetssystemet Treserva
• Koordinera den dagliga driften och underhålla bemanningsplaneringen utifrån verksamhetens bemanningskrav
• Samarbeta och samverka med interna och externa aktörer
• På uppdrag av chef ta fram statistik och rapporter gällande löpande bemanning
• Viss personaladministration
• Visst fysiskt arbete kan förekomma, exempelvis ta emot leveranser och packa upp förbrukningsmaterial

Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för våra omsorgstagare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i ditt uppdrag och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör för dem vi är till för.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen, gärna med vidareutbildning som administratör inom vård- och omsorg och funktionsstöd eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig.Du behöver ha antingen erfarenhet av arbete inom vård och omsorg alternativt erfarenhet av administrativt arbete. En förutsättning för ditt arbete är att du behärskar svenska i tal och skrift.

Eftersom datorn är ditt främsta arbetsredskap är det viktigt att du har grundläggande IT-kunskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av hemtjänstens verksamhetssystem såsom Time Care Planering, Treserva och PluGo. Du som saknar erfarenhet av Stadens system får utbildning i dessa. I rollen ingår viss personaladministration och därför är det meriterande om du har erfarenhet av och/eller kunskap inom personalområdet.

I din yrkesroll har du intresse och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Samtidigt är du tydlig i din yrkesroll och agerar professionellt i situationer där andra ifrågasätter dig eller ställer orimliga krav.

Som administratör i hemtjänsten behöver du ha förmågan att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Det är viktigt att du är uppmärksam på detaljer, samtidigt som du säkerställer att ditt arbete håller hög kvalitet.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C160177".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef hemtjänst
Tuija Palm
tuija.palm@aldrevardomsorg.goteborg.se

Jobbnummer
8193938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: