Administratör (planering och bemanning inom specialiserad hemtjä

AB Stockholms Demens och Specialteam / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Stockholms Demens och Specialteam i Stockholm

En av våra administratörer ska flytta utomlands på obestämd tid och därför söker vi nu dig som har en stor ansvarskänsla och viljan att samarbeta och utvecklas i en ledningsgrupp tillsammans med dina kollegor.

Du kommer att ansvara för ett antal stadsdelar där kunder och personal ingår.

Arbetstid: Måndag-Fredag 07.00 - 15.45
Arbetet avser heltid på verksamhetens lokal på Södermalm (ej möjlighet till flextid eller arbete hemifrån).

Ansvarsområden:

Bemanning:
• Långsiktig/kortsiktig bemanning
• Upprätta arbetsrader
• Semesterscheman

(Det är av yttersta vikt för tjänsten att du har arbetat med insatsplanering tidigare för en medelstor verksamhet inom hemtjänst)
Planera insatsschema:
• Långsiktigt/kortsiktigt planera insatsschema

I dagsläget kommer du att ansvara för att lägga ca 16 arbetsscheman med ca 200 insatser per dag.
Planera insatsschema utifrån:
• Ett ekonomiskt perspektiv
• Geografiska områden
• Kunds önskemål, tider och behov
• Medarbetares kompetens, personlighet och intresse

Paragå (tidsredovisningssystem)
• Dagligen godkänna arbetspass
• Följa upp arbetspass
• Lägga in kundfrånvaro
• Räkna utförda och under/överskridna kundtimmar veckovis
• Utreda och rapportera in överskridna kundtimmar till biståndshandläggare
• Återkoppla till medarbetare angående avvikelser och frågetecken

Publiceringsdatum
2018-10-24

Övrig information
• Bemanna telefon och mail
• Godkänna biståndsbeslut och räkna schablontider
• Ha daglig kontakt med kunder, anhöriga, biståndshandläggare och externa verksamheter
• Ansvara för din personalgrupp
• Gå på hembesök vid behov
• Utföra egenkontroller och riskanalyser utifrån verksamhetens rutiner

Vi söker dig som har arbetat i en ledningsgrupp tidigare och har haft ansvar för personal, kunder, schemaläggning, bemanning och en del av den dagliga driften.
Rollen innebär att du kommer ha både fasta och rörliga arbetsuppgifter med ett stort eget ansvar och kunna utvecklas tillsammans med dina kollegor på kontoret för gemensamma arbetsuppgifter.

För att vara framgångsrik i rollen bör du trivas med att arbeta självständigt, vara lösningsfokuserad och snabbtänkt.

Då du kommer att ha nära kontakt med kunder, anhöriga och biståndshandläggare är det av yttersta vikt att du har intresse, förståelse och kunskap om de kundinriktningar företaget har (demens och psykisk ohälsa).

Utbildningsbakgrund
Meriterande är om du har gått utbildningar som personaladministration, ledarskapsutbildning, arbetsmiljöutbildning, ekonomi etc.

Bakgrund
Kunnig arbetsledare med flera års erfarenhet inom hemtjänst
Planering och schemaläggning inom hemtjänst
Visst personalansvar
Visst arbetsmiljörättsansvar
Arbetat utifrån biståndsbeslut inom hemtjänsten
Vara datakunnig och snabb på tangenterna
Meriterande är om du kan datasystemen Parasol, Carefox och Paragå

Som person är du:

Införstådd med det åtagande/ansvar tjänsten i en ledningsgrupp kräver
Lojal, ansvarstagande och stresstålig med ett driv att utvecklas vidare tillsammans med företaget
Professionell och ödmjuk i ditt sätt att bemöta andra människor
Noggrann och flexibel i ditt sätt att arbeta och alltid vilja ligga steget före
Kreativ och lösningsfokuserad med kund och personal i fokus

Stockholms Demens och Specialteam är ett privat hemtjänstföretag sedan år 2010 som utför insatser i kundens egna hem utifrån biståndsbeslut. Vi vänder oss främst till kunder med demenssjukdomar och psykiska/fysiska funktionsnedsättningar. Företagets verksamhetschef startade Sveriges första demensteam år 1992 och psykiatriteam år 1995 i kommunal regi, vilket vi är väldigt stolta över. 90% av vår kundkrets ingår i något utav de två teamen.

I ledningsgruppen ingår verksamhetschef, biträdande verksamhetschef, samordnare, gruppledare, projektledare och administratör.

Vi är verksamma inom Södermalm, Liljeholmen-Hägersten, Norrmalm, Östermalm, Kungsholmen, Skarpnäck, Enskede Årsta-Vantör, Älvsjö, Skärholmen och Farsta. Vi kommer under 2019 att utöka verksamheten och gå in i fler stadsdelar. Kontoret är beläget på Södermalm.

Varaktighet, arbetstid
Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänsten är tillgänglig omgående. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut då intervjuer kommer att ske löpande.

Ersättning
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-14
Ange följande referens när du ansöker: Administratör

Kontakt
Veronica Weström veronica.westrom@sthlmsdemensteam.se 0841071650

Företag
AB Stockholms Demens och Specialteam

Adress
AB Stockholms Demens och Specialteam
Ringvägen39B
11863 Stockholm

Kontorsadress
Ringvägen 39B

Jobbnummer
4419924

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Stockholms Demens och Specialteam

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Stockholms Demens och Specialteam: