Administratör på Banérporten!

Banérporten AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Banérporten AB i Stockholm

Banérporten drivs som två aktiebolag (Banérporten AB och Banérportsskolan AB) och är väl inarbetade företag som drivit barnomsorg sedan 1992. Nu har vi förskola, fritidshem, mellanstadieverksamhet och en låg- och mellanstadieskola.
Hos oss är vi 70 anställda med stor variation i åldrar. Vi har 19 män som arbetar hos oss och ser gärna att det blir fler. Men framförallt letar vi efter en person med drivkraft och administrativa färdigheter.
Dina arbetsuppgifter kommer i första hand att avlasta rektor och fritidshemsansvarig med deras administrativa arbetsuppgifter.Dessa arbetsuppgifter kan tex. vara att;
Assistera kontoret i form av upplägg av dagordningar och upprättande av protokoll.
Formulerar skrifter och dylikt till olika myndigheter.
Rapportera till SCB och andra myndigheter.
Elevrapportering Utbildningsförvaltningen.
Producera mallar och kontrollsystem som förenklar verksamheten.
Utforma enkäter för kvalitet- och resultatuppföljning samt uppföljning av dessa.
Utveckla kvalitetsarbetet för alla våra verksamheter.
Huvudansvarig för vikarieanskaffningen.
Inrapportering av Banérportsskolans och Banérportens sjukfrånvaro och vikarietimmar.
Upprätta och uppdatera verksamhetens kalendarium i samråd med ansvariga.
Ansvarig för att protokoll, kalendarium och annan administrativ information når ut till hela verksamheten.
Lösa dataproblematik av enklare karaktär, vara behjälplig med hemsideuppdatering.
Ansvarig för utformning och uppdatering av förskoleklass/fritids inskolning och informationsmaterial till föräldrar.
Ansvarig för utformning/upplägg/utskick av veckobrev tillsammans med arbetsledare, lärare och förskollärare i Banérportens verksamhet.
Eftersom denna tjänst är helt ny på Banérporten kommer den att formas tillsammans med den person som får anställningen. Enbart den administrativa tjänsten är 75% och om man önskar en heltidstjänst kan den kombineras med arbete i barngrupp på eftermiddagstid.
Om du nu efter att ha läst detta och fortfarande tycker att du är personen vi söker och vill ha inspirerande människor runt dig när du jobbar så maila in din ansökan till mig.
Tack för att du tog dig tid och läste detta!
Hälsningar Lotta Johannesson

Publiceringsdatum
2011-05-17

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-30
Ansökan kan skickas till e-postadress: lotta.johannesson@banerporten.se

Företag
Banérporten AB

Adress
Banérporten AB
Karlavägen 121
11526 STOCKHOLM

Kontorsadress
Karlavägen 121

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-505 311 36
E-postadress: lotta.johannesson@banerporten.se

Jobbnummer
936436

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Banérporten AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Banérporten AB: