Administratör Överförmyndarenheten

Sandvikens kommun, Överförmyndarenheten / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Överförmyndarenheten i Sandviken

Överförmyndarenheten består idag av tre medarbetare och jobbar under delegation av Överförmyndarnämnden i Västra Gästrikland.


Publiceringsdatum
2019-12-03

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en person som ska vara ett administrativt stöd till enhetens handläggare. I administratörsrollen ingår även att vara granskare av redovisningar. Du kommer att arbeta i olika system med registrering, diarieföring, posthantering, utskick och bevakningar samt övriga administrativa uppgifter exempelvis:
• lämplighetskontroller, begäran om komplettering av handlingar, m.m.
• granska ställföreträdares redovisningar är en viktig del av nämndens tillsynsarbete som omfattar kontroll av ekonomisk redovisning och kontroll av att den enskildes rättigheter har tillvaratagits. Arbetet innebär siffergranskning, verifikatgranskning och rimlighetsbedömningar.
• ha kontakter med ställföreträdare, allmänhet, tingsrätt och andra myndigheter.
Andra arbetsuppgifter som utförs på överförmyndarenheten kan bli aktuella.
Då tjänsten är ny, behöver du själv vara aktiv i utformandet av dina arbetsuppgifter.



Kvalifikationer
Du kan arbeta självständigt och tar initiativ som leder processer och ärenden framåt.
Du arbetar metodiskt och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir fullgjorda på bästa sätt. Du tycker om att arbeta utifrån uppsatta kvalitets- och tidsmål. Du har en känsla för siffror och viss kunskap om enklare ekonomisk bokföring. Det krävs att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du har god samarbetsförmåga och servicekänsla. Du har en positiv människosyn och bidrar till en god arbetsmiljö i din arbetsgrupp.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kvalifikationer
Avslutad gymnasieutbildning, gärna ekonomisk inriktning. Minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet från administration.

Meriterande
Erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom överförmyndarverksamhet.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2020-01-13 , upphör: 2020-07-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sandvikens kommun, Överförmyndarenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "96-19".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346), http://www.sandviken.se/overformyndarenheten

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Överförmyndarenheten

Jobbnummer
4983906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Överförmyndarenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Överförmyndarenheten: