Administratör Operativt Inköp

E. Svenssons i Lammhult AB / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E. Svenssons i Lammhult AB i Växjö, Kalmar, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Rollen som Administratör Operativt Inköp har som huvuduppgift att ansvara för kontroll, administration och attest av inkommande dokument gällande inköp av beställningsvaror och lagervaror.
Arbetsuppgifter

Administratören Operativt inköp arbetar med att granska ordererkännande från våra leverantörer. Detta för att säkerhetsställa att rätt vara inkommer vårt lager efter lagd order av säljare. Dessutom ska ordernummer och leveranstid registreras i affärssystemet utefter den leveransinformation som ges från leverantören.
I rollen som Administratör Operativt Inköp innefattas, men begränsas inte till, arbetsuppgifter inom följande huvudområden:
Stämma fakturor mot inlevererade orders - både beställningsvaror och lagervaror.
Ta ut inköp på beställningsvaror.
Lägga lagerorders utefter satta preferenser.
Granska och godkänna ordererkännande från våra leverantörer. Både på beställningsvaror och lagda lagerorders.
Påminna/efterlysa ordererkännande från våra leverantörer.
Hantera ev reklamationer av gods innan mottagen leverans till lager.
Meddela eventuella förseningar av leveranser till kund, samt eftersöka leveranser från leverantörer som ej blivit försenade.
Administrera förändringar av leveranstid på orders i vårt affärssystem.
Hantera inkommande frågeställningar


Vi tror att du har/är:
Stark administrativ förmåga
Terminalvana/datavana
Goda kunskaper om Microsoft Office, Excel, och Word.
Initiativtagande
Ansvarstagande
Noggrannhet även vid högt arbetstempo.
God samarbetsförmåga.
Förmåga att prioritera sina arbetsuppgifter.
Förmåga att förstå kundens perspektiv och behov av information.
Kunskaper om flödet i försäljnings & inköpsprocessen.
Goda kunskaper i svenska och engelska.

Vi hoppas att du motiveras av:
Att hålla dig uppdaterad om målgruppen, leverantörer och inredningsbranschen.
Att nå uppsatta mål och hålla deadlines.
Förmågan att hantera stundtals högt tempo och göra rätt prioriteringar.
Att skapa och säkra struktur och precision.
Att bidra till god stämning i teamet.

Tjänsten är på 75% och placering på Huvudkontoret i Lammhult.

Publiceringsdatum
2021-07-15

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-31

Adress
E. Svenssons i Lammhult AB
Jönköpingsvägen 4
36303 Lammhult

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
E. Svenssons i Lammhult AB (org.nr 556075-2577)
Jönköpingsvägen 4 (visa karta)
363 03  LAMMHULT

Ansökan
E-post: mari@svenssons.se

Arbetsplats
Svenssons i Lammhult AB, E

Jobbnummer
5864541

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E. Svenssons i Lammhult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E. Svenssons i Lammhult AB: