Administratör och samhällsinformatör
Sävsjö kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Sävsjö
2025-06-13
Visa alla administratörsjobb i Sävsjö,
Vetlanda,
Nässjö,
Eksjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sävsjö kommun, Kommunledningskontoret i Sävsjö Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor - mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra.
Tjänsten är en kombinationstjänst där du får möjligt att dels arbeta med administration och dels vara kommunens ansikte utåt i kommunens reception. Tjänsten är i organiserad i socialförvaltningen där huvuddelen av uppdraget kommer att utföras.
Publiceringsdatum2025-06-13ArbetsuppgifterSocialförvaltningen har ett administrativt team där du kommer ingå tillsammans med andra administratörskollegor. I detta team arbetar ni i tätt samarbete med olika funktioner. Administrationen utför sedvanliga adminitationsuppgifter såsom schemahantering, avgiftshantering, leverantörsfaturer, planering och systemhantering.
Som administratör och samhällsinformatör är du en viktig del av Sävsjö kommuns ansikte utåt. Du bemannar kommunhusets reception, vägleder besökare och svarar på frågor från medborgare, företag och andra kontakter. Ditt bemötande spelar en avgörande roll för det första intrycket av kommunen. Utöver receptionen arbetar du med olika administrativa uppgifter vilket gör rollen både omväxlande och samhällsviktig. Du är också en informationsbärare internt, med koll på strukturer, kontakter och hur man hittar rätt i kommunens organisation.
Exempel på arbetsuppgifter:
* Samhällsinformation och reception: Möt och hjälp kommuninvånare i receptionen, ge vägledning och information om kommunens tjänster, kontaktvägar och ansvarsfördelning.
* Kommunikation: Hantera enklare ärenden från e-post, telefon och digitala kontaktvägar. Du är en brygga mellan invånare och verksamheter.
* Fakturahantering: Granska och kontera fakturor i kommunens ekonomisystem.
* Personaladministration: Stöd kring schema, frånvaro, behörigheter och enklare HR-processer.
* Beställningar: Beställa och följa upp inköp av kontorsmaterial och övriga resurser.
* Övrigt administrativt stöd till enheter och chefer i förvaltningen.
KvalifikationerVi söker dig som har ett genuint intresse för människor, service och samhällsinformation. Du har lätt för att kommunicera, är tillmötesgående och pedagogisk i ditt sätt att förklara och vägleda.
Samtidigt har du en strukturerad och noggrann sida, trivs med administrativa uppgifter och kan hålla ordning i både arbetsflöden och dokumentation.
Vi ser gärna att du har:
Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom personaladministration.
Goda kunskaper i Office-paketet, god datorvana och erfarenhet av att arbeta med digitala system.
Utbildning inom relevant område är meriterande.
Tidigare arbete i reception eller frontfunktion med vana av service är meriterande.
Det är meriterande om du arbetat med förbättringsarbete. Utifrån att kommunen är i en fas av utveckling och omställning där du vägleder invånare till att enkelt kunna komma i kontakt med kommunen, såväl operativt som administrativt. Du ska ha en förmåga att självständigt bidra till förbättringar inom ditt område.
Som person är du organiserad, ansvarstagande, metodisk och noggrann i ditt sätt att tänka och arbeta. Du har lätt för att planera och har en bra ordning på saker och ting, du trivs helt enkelt med att ha en plan och genomföra dem samt hålla deadlines.
Du trivs med att skapa nya relationer och förstår värdet av att bibehålla kontakterna. Du tar oftast initiativ i olika sociala sammanhang. Som person hittar du snabbt lösningar på uppkomna problem. Du ser möjligheter och har en uthållighet som är tydlig och igenkänd.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C260912".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sävsjö kommun (org.nr 212000-0563)
Arbetsplats Sävsjö kommun, Kommunledningskontoret
Kontakt Områdeschef
Mathilda Kronek
mathilda.kronek@savsjo.se 038215442 Jobbnummer 9387161