Administratör & Biståndscontroller

Adoptionscentrum / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adoptionscentrum i Stockholm, Sundbyberg eller i hela Sverige

Just nu söker vi en driven och strukturerad administratör och biståndscontroller.

Som administratör arbetar du för att säkerställa att kansliet har ett effektivt och ändamålsenligt kontor och att vårt register över medlemmar och sökande är väl fungerande. Som biståndskontroller fungerar du stödjande mot biståndsgruppens programhandläggare i frågor om styrning, interkontroll och ekonomisk uppföljning.

• Löpande ansvar för att upprätthålla och utveckla medlemsregistret och arkiv
• Löpande ansvar för inköp, säkerhet, fastighet, inpasseringssystem samt allt som rör lokalen
• Effektivisera och optimera kontorskostnader och arbetsmiljö
• Ansvar för inköp, upphandlingar och kundreskontra
• Biståndscontroller med fokus på budget, styrning och ekonomisk uppföljning av
Adoptionscentrums biståndsprojekt


Vi söker dig som är trygg i din ekonomiska kompetens. Du kan arbeta strukturerat, har ett analytiskt förhållningssätt och tycker om att bidra till organisationers utveckling. Det blir en bredd av arbetsuppgifter, så du behöver vara noggrann och välorganiserad men samtidigt också flexibel. Du gillar att arbeta med både kortsiktiga och långsiktiga mål, har sinne för detaljer men kan också se de större sammanhangen. Du tar stort ansvar för ditt eget arbete och har god social kompetens och samarbetsförmåga.

Publiceringsdatum
2017-03-03

Kvalifikationer
• Akademisk examen inom förvaltning, ekonomi eller juridik
• God förmåga att administrera, organisera och prioritera
• Självgående, strukturerad och noggrann
• Mycket goda kunskaper i Excel och större ekonomisystem
• Talar och skriver engelska obehindrat

Meriterande
• Vana av arbete i en medlemsorganisation eller politiskt styrd organisation
• Vana av arbete med internationella utvecklingsfrågor
• Erfarenhet av arbete i idéburna organisationer
• Engagemang och kunskap om barnrättsfrågor

Adoptionscentrum bildades 1969. Vi är en ideell partipolitiskt och religiöst obunden medlemsorganisation som verkar inom tre intresseområden, förmedling, bistånd och förening (medlem).

Vår huvuduppgift är att bedriva verksamhet för de som vill adoptera, adoptivfamiljer och de som är adopterade. Adoptionscentrum förmedlar internationella adoptioner där barnets rätt till familj och vuxnas vilja och förmåga att ta emot barnet som sitt förenas.

Idag har 25 000 barn från över 60 länder fått en ny familj i Sverige genom oss.
I mer än 20 år har vi arbetat med att förbättra tillvaron för barnhemsbarn, med att stimulera till inhemsk adoption, påverkan av myndigheter och beslutsfattare om att barn på institutioner far illa. Allt detta inom ramen för vårt biståndsarbete.
Vi organiserar ca 5000 medlemsfamiljer som alla tillhör en avdelning. Avdelningarna är indelade i geografiska verksamhetsområden och bedriver verksamhet som gagnar Adoptionscentrums syften och mål.

Varaktighet, arbetstid
75% administratör och 25% biståndscontroller Sex månaders provanställning och därefter möjlighet till en tillsvidaretjänst.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-17

Kontakt
Maria Doré maria.dore@adoptionscentrum.se

Företag
Adoptionscentrum

Adress
Adoptionscentrum
Box 11139
16111 Bromma

Kontorsadress
Ekbacksvägen 22

Jobbnummer
3353283

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adoptionscentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adoptionscentrum: