Administratör/Närstöd till hemsjukvården område Centrum

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

Publiceringsdatum
2022-10-21

Arbetsuppgifter
Är du en ordningsam person som tycker om att jobba i en samordnande och serviceinriktad roll? Är du strukturerad och gillar att ha breda ansvarsområden? Då kan du vara en av de vi söker till två tjänster som Närstöd till hemsjukvården i Centrum.

I rollen som Närstöd inom hemsjukvården i stadsområdet Centrum arbetar du med att stötta flera chefer alternativt hela enheten i det dagliga arbetet. Din placering kommer i första hand att vara i Majorna-Linné på Första Långgatan. Vi är dock en gemensam organisation och samverkan inom hela centrumområdet kan förekomma. Övriga adresser inom ramen för tjänsten är Kålltorpsgatan och Skånegatan. Uppdraget är en samordnande roll vilket gör att dina arbetsuppgifter kan variera något. Ditt ansvarsområde som hemsjukvårdens Närstöd innefattar bland annat.

• Hantera allmän administration så som sjuk- och friskanmälan, vikarieanskaffning
• Samverka med olika upphandlade bemanningsföretag
• Fakturahantering och inköp i Proceedo samt leverantörskontakter
• Hantera förändringar i anställning, frånvaro, rättelser, passbyte på uppdrag av enhetschef samt schemaläggning vid förändringar i fastställt schema i samverkan med centrala administrativa teamet
• Delaktig vid introduktion för nya medarbetare samt stöttning i Personec
• Tar emot leverans och ansvara för att labprover hämtas enligt rutin
• Posthantering, nyckelhantering och behörigheter
• Hantera bilavtal, service, parkering och leasingavtal
• Skriva protokoll vid verksamhetsmöten och APT
• Ansvara för servicetelefon
• Kontakt med IT-support samt stöd för frågor och beställningar i verksamheten
• Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning gärna inom vård och omsorg. Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av en liknande administrativ roll samt kunskap inom program som Personec, Time Care och Treserva.

För att passa i rollen ser vi att du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt, samt kan anpassa din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

I arbetet visar du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Inom ramen för ditt uppdrag har du förmåga att ta självständiga beslut.

I din yrkesroll upprättar du tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
GÖTEBORGS KOMMUN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C107242".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef Högsbotorp Korttidsenhet
Ingrid Frisell
ingrid.frisell@aldrevardomsorg.goteborg.se
031-366 04 31

Jobbnummer
7095478

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: