Administratör/Nämndsekreterare
Avesta kommun, Teknisk service / Administratörsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avesta kommun, Teknisk service i Avesta Avesta 2020 - Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!
På Teknisk service arbetar ca 80 medarbetare inom många olika yrkesområden så som bland annat; gata/väg, park/anläggning, lokalvård och administration. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma och driva framtida Teknisk service tillsammans med övriga medarbetare. Är du vår nya, flexibla och serviceinriktade administratör/nämndsekreterare som kommer att ingå i enhetens servicegrupp? Tjänsten är placerad på enheten Teknisk service.
Publiceringsdatum2015-10-29ArbetsuppgifterDu ansvarar för formalia före, vid och efter sammanträden. Du ska förbereda underlag för beslut i tekniskt utskott samt vara sekreterare på dessa möten och som tjänsteman delta i tekniska utskottet presidiet. I arbetsuppgifterna ingår att bevaka ärenden som kommer upp för beslut samt kvalitetsgranska och, i samråd med ansvarig chef, redigera och komplettera beslutsunderlag till styrelsen utifrån lagstiftning och reglemente. Du ska vara initiativtagare till att ta fram metoder för att säkerställa hög kvalitet i styrelseadministrationen.
I ditt uppdrag ingår att utveckla ärendehanteringsprocess, dokumenthanteringsplaner och digitalisering av styrelsens utskick av handlingar samt att ansvara för diarieföring inom Teknisk service.
I uppdraget ingår även att vara ett stöd till Teknisk service i administrativa frågor. Du ansvarar också för postöppning, diarieföring, kontroll av leverantörsfakturor, fakturering, beställningar, planering mm. Du kommer också att fungera som receptionist.
Du ingår i ledningsgruppen på Teknisk service och i en kommunövergripande administrativ grupp.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning i ex. samhällskunskap, offentlig förvaltning eller har annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet av nämndarbete inom kommunal, regional eller statlig myndighet och god kunskap inom förvaltnings- och kommunallag. Erfarenhet av likvärdigt arbete är meriterande.
Du är van användare av digital teknik.
Du är en person som har god samarbetsförmåga med ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt. Du är noggrann, följer tidsplanering och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när så krävs. Du gillar nya digitala lösningar.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-13
Ange följande referens när du ansöker: A513038
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Jansson, Chef Teknisk Service 0226-64 50 39
mikael.jansson@avesta.seFör kontakt med facklig representant se ww.avest
FöretagAvesta kommun, Teknisk service
AdressAvesta kommun, Teknisk service
Prästgatan 50
77435 Avesta
KontorsadressPrästgatan 50 77481 Avesta
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2502149
Observera att sista ansökningsdag har passerat.