Administratör Myndighetsavdelningen

Leksands kommun / Administratörsjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Leksand, Gagnef, Rättvik, Borlänge, Falun eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Leksands kommun i Leksand, Rättvik eller i hela Sverige

Vill du vara med och påverka och göra samhällsnytta? Då kan du vara vår nya kollega. Leksands Kommun är rätt plats för dig som motiveras av att bidra med din kunskap och kompetens och tillsammans med dedikerade medarbetare, göra skillnad för våra medborgare. Nu söker vi en Administratör till vår Myndighetsavdelning.

Höjdpunkter med jobbet:

• Stor variation på arbetsuppgifter
• Inkluderande och stark gemenskap i teamet
• Lärande miljö och utveckling i fokus

Publiceringsdatum
2024-02-19

Arbetsuppgifter
Som Administratör inom myndighetsavdelningnen kommer du primärt att arbeta med administrativa uppgifter inom plan- och bygglagen. I tjänsten kommer du att ha ett nära samarbete med handläggare och övriga medarbetare inom myndighetsavdelningen.
Arbetet innefattar all administrativa hantering inom byggenheten av registrering av inkomna bygglovsärenden, utskick av beslut och arkivering m.m.
I kontakt med våra medborgare och företagare kommer du att ge både service och rådgivning.

Du rapporterar till Myndighetschef på Leksands kommun och tjänsten är ett vikariat till och med augusti 2025 om 100%, med möjlighet till en tillsvidare anställning.

Profil
• För att axla rollen som administratör hos oss har du lämplig adekvat utbildning med lägst gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten.
• Du har kanske tidigare arbetat med eller har erfarenhet av administration inom plan- och bygglagen eller offentlig förvaltning.
• Din digitala kompetens är hög. B-körkort är ett krav.

Våra verksamheter bygger på professionalitet, kvalitet, omtanke och engagemang. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och personliga lämplighet väldigt högt och ser det som en självklarhet att du tycker om att ge service.

Som administratör på myndighetsavdelningen har du daglig kontakt med allmänhet, företagare och andra myndigheter och det är viktigt att du har god kommunikationsförmåga, bra bemötande och kan uttrycka dig lätt i tal och i skrift.

Om arbetsplatsen
Byggenheten är kommunens tillsynsmyndighet inom plan- och bygglagen och handläggning av bostadsanspassningsbidrag. Vi består av 5 handläggare, administratör och myndighetchef. Byggenheten utgör tillsammans med miljöenheten kommunens myndighetsavdelning. Vi är en liten enhet och för oss är samarbete ett nyckelord och att arbeta som ett team avgörande för att lyckas med vårt uppdrag. Myndighetsavdelningen består av 15 personer inom områden som rör plan- och bygglagen, miljöbalken, livsmedel, bostadsanpassning och alkoholtillsyn.



Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.

Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se vår sida jobba hos oss Leksands kommun

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se

Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.

Sista ansökningsdatum
Sista ansökningsdag är 2024-03-11

Tillsättning sker efter överenskommelse. Vi rekryterar löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt.

Läs mer www.leksand.se

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Leksands kommun (org.nr 212000-2163), http://www.leksand.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Myndighetschef
Jonas Slars
jonas.slars@leksand.se
0247-80231

Jobbnummer
8478807

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Leksands kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Leksands kommun: