Administratör / Medarbetare Business Services till Schenker Visb

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Gotland
2022-03-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör / Medarbetare Business Services till Schenker Visb" (publicerad 2022-05-12) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-03-28

Om tjänsten
Det här är en sommarbemanning på heltid som varar från v.23-32. Företaget kan bistå med praktiskt stöd för sökande som ej är bosatta på Gotland. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget.

Om företaget
DB Schenker i Sverige, som ingår i en global koncern, arbetar med att leverera logistiktjänster världen över. De erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till att leverera lager- och logistiklösningar. Efter nästan 100 års verksamhet är de marknadsledande på den svenska marknaden. Som medarbetare blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 70,000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige.

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. De erbjuder personlig och yrkesmässig utveckling i ett multinationellt företag och arbetar aktivt med hälsa och gemenskap för en lustfylld arbetsmiljö. DB Schenker andas familjär stämning och de tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad.

Denna tjänst är till Schenkers kontor och terminal i Visby.


Dina arbetsuppgifter
Schenker Visby söker en medarbetare till Business Services. Rollen är bred och innebär mycket kontaktytor med kunder och åkerier samt administration av bland annat bokningar, transporter, uppföljningar och fakturering. Schenkers kunder finns både på ön och på fastlandet, det är alltifrån stora företag, mindre företag och privatpersoner.

Ett urval av konkreta arbetsuppgifter är:
• Planering och uppföljning
• Fakturering
• Kundservice
• Ta emot kunder på plats som vill hämta/lämna sitt paket/gods
• Kontakt med andra kontor gällande gods som ska flyttas mellan terminaler
• Hantering av ärenden, avvikelser och aviseringar
• Stötta våra chaufförer och kollegor med underlag och information

Du erbjuds en gedigen introduktion för att skapa en förståelse för Schenkers arbetssätt och system. Du arbetar tillsammans med andra två andra i ett team på en arbetsplats som värdesätter samarbete och präglas av att ha roligt och utvecklas tillsammans med företaget.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice och/eller administration
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
• Meriterande är arbetslivserfarenhet inom transport och/eller logistik

Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur som trivs i en bred roll. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll. Som person är du hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Vidare trivs du lika bra med att arbeta självständigt som att arbeta i team.

Övrig information:

Start: Juni
Plats: Visby, Gotland
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: administratör, administration, koordinator, koordinering, registrering, dokumentation, kundservice, kundsupport, bokning, logistik, transport, heltid, konsult, Stockholm, Visby, Gotland, sommarjobb, sommar, sommarbemanning, Schenker, kundkontakt, support, fakturor

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6478620

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: