Administratör med Visstidsanställning i Stockholm EBM2019-274
Ekobrottsmyndigheten EBM Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten EBM Stockholm i Stockholm Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.
Ekobrottsmyndigheten - Administratör Visstid till Stockholm
Ekobrottsmyndigheten är en åklagarmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från ax till limpa. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar ofta i olika, efter behov, sammansatta arbetsgrupper/team och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete.
Administratörens huvuduppgift är att ge stöd och service till åklagarkamrarna och mängdbrottsenheten i deras verksamhet. Du arbetar som stödfunktion och är således ett administrativt stöd till åklagare, poliser, civila utredare m.fl. i kontakter med myndigheter och andra samhällsaktörer.
Tjänsten är placerad vid Mängdbrottsenheten och du kommer ingå i ett team administratörer som arbetar nära tillsammans med att dela på inkommande ärenden och vid behov stötta varandra. Som administratör har du flera olika arbetsuppgifter som t.ex. slagningar i register, ta emot anmälningar, lägga upp nya ärenden, diarieföra handlingar, rekvirera utdrag och annat material samt bereda kallelser till bland annat förhör och delgivningar under ett ärendes gång m.fl.
Du arbetar till stor del i myndighetens diariesystem och andra IT-stöd, varför du bör känna dig bekväm i att hantera flera, olika interna program som även samspelar med varandra. Generella kontorsuppgifter så som mejl och posthantering hör till vardagen. Du är också kontakten utåt i många sammanhang och ger alltid en god service till allmänheten, myndigheter och andra inom rättsväsendet, främst via telefon och mejl.
Vi erbjuder dig en arbetsplats där du arbetar teambaserat tillsammans med kvalificerade kollegor samtidigt som du bidrar till samhällsnytta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten.
Kvalifikationer
Krav
* Fullgjord gymnasieutbildning eller motsvarande
* Erfarenhet av arbete som administratör i juridisk verksamhet som t.ex. Åklagarmyndigheten, Sveriges domstolar eller Polismyndigheten
* Goda allmänna datorkunskaper och vana eller intresse i att arbeta i olika IT-program.
* Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift.
Meriterande
* Erfarenhet av att arbeta med IT-programmen Cåbra eller DurTvå.
* Eftergymnasiala studier från högskola eller universitet inom relevant område t ex administration, it, ekonomi eller juridik.
Vi söker dig som vill bidra till samhällsnyttan och ser vikten i att arbeta som stödfunktion inom den statliga förvaltningen. Du känner en glädje i att ge service till andra och hjälpa verksamheten framåt i riktning mot sina uppsatta mål. Du tar ansvar för dina uppgifter och kan arbeta både självständigt men också i samverkan med andra kollegor och i grupp. Givetvis är du noggrann och strukturerad men samtidigt flexibel och beredd på att ställa upp för andra om verksamheten så kräver. Du är engagerad och prestigelös i ditt arbete och du är en frisk fläkt som bidrar med glädje och engagemang i gruppen.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid ovan nämnda personliga egenskaper och förmågor.
Då tjänsterna är placerade i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att ske.
Anställningen är en Allmän Visstidsanställning på 12 månader med placering i Stockholm. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Ekobrottsmyndigheten strävar aktivt att vara fri från diskriminering och ge alla medarbetare lika möjligheter.
Information om anställningen lämnas av chefsadministratör Jessica Erici 010-562 91 49.
Fackliga företrädare är för SACO-S Jonas Svanfeldt 010-56 297 25, för ST Ylva Nilsson 010-562 91 94 och för Polisförbundet Lars-Åke Edlund tfn 010-562 91 24.
Rekryteringen har diarienummer EBM2019-274
Välkommen med din ansökan genom att trycka på "skicka din ansökan" senast den 2018-04-07
Varaktighet, arbetstid
12 månader 2019-2020
Publiceringsdatum2019-03-18ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPersonalfunktionen på Ekobrottsmyndigheten
FöretagEkobrottsmyndigheten EBM Stockholm
AdressEkobrottsmyndigheten EBM Stockholm
Box 820
10136 Stockholm
KontorsadressHantverkargatan 15
Jobbnummer 4674602
Observera att sista ansökningsdag har passerat.