Administratör med teamkänsla till välkänd institution

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Perido söker nu en administratör till vår kund. Kunden är en välkänd institution och har sitt säte i centrala Stockholm. Här får du bland annat möjlighet att jobba med bokning av lokaler och allmän planering inför möten, beställa kontorsmaterial, sköta registreringar och göra Excellistor. Du fungerar även som kontaktperson gentemot dina kollegor samt mot utländska intressenter som vår kund samarbetar med. Därför är det viktigt att du kan göra dig väl förstådd på engelska, både i tal och skrift.

Tjänsten som administratör innebär många varierande arbetsuppgifter - dels arbete på expedition, dels mer renodlat administrativt arbete. I expeditionen kommer du stå i disken tillsammans med övrig personal och här är det mycket kontakt med människor, du kommer t.ex. lämna ut dokument och sälja material. I de mer administrativa delarna av arbetet kommer du att koordinera registrering och rapportering av examensarbetet, skanna och verifiera tentor, ladda upp rapporter till DiVA, hantera registreringar av kurser, rapportering av kursresultat och tillgodoräknanden i systemet Ladok. Det kan också förekomma presentationer på möten och liknande. Det finns mer intensiva perioder då du kommer att behöva arbeta lite utanför ordinarie arbetstid, det är alltså viktigt att du är flexibel samtidigt som att du kan ha många bollar i luften och kan arbeta noggrant och strukturerat.

Vi tror att du som söker är social, bra på att kommunicera och har en god samarbetsförmåga. Du gillar att befinna dig i en händelserik miljö och är en fena på administration. Dessutom behärskar du Office-paketet, Excel och har viljan att lära nya system. Är det här uppdraget för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2017-01-05

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasiekompetens
• Någon erfarenhet från liknande arbete
• God datorvana
• Goda kunskaper i Office-paketet och främst Excel

Meriterande

• Erfarenhet av arbete i Ladok
• Arbetat i Winddream

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2017-12-31. Tillträde enligt överenskommelse, senast mitten av februari.

Så ansöker du
Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 14790CM i ämnesraden. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Är du en person som trivs i en arbetsroll där du får planera, boka, registrera och administrera? Tycker du om att ha mycket kontakt med människor? Beskriver du dig själv som social och kommunikativ? Då kan det här vara uppdraget för dig!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-04
Ange följande referens när du ansöker: 14790CM
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3248730

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: