Administratör med socionombakgrund

Perido Skills AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Gillar du ordning och reda och har erfarenhet eller stort intresse av biståndshandläggning? Eller är du nyexad från Socionomprogrammet och vill skaffa dig erfarenhet utöver praktiken? Är du en ansvarsfull person som gillar att ha många kontaktytor? Då kan du vara personen vi söker!

Publiceringsdatum
2016-08-30

Beskrivning
Perido söker nu en glad och alert administratör till en av våra kunder, en biståndsenhet i en kommun sydöst om Stockholm.

I denna roll kommer du att arbeta brett i det administrativa arbetet, du tillhör mottagningsgruppen som består av sex socialsekreterare vilka du ska vara med diverse arbetsuppgifter. Det kan bland annat handla om registrering av inkomna handlingar, handlägga dessa utifrån bestämda rutiner, folkbokföringskontroll av sökande/medsökande och administration av inkomna överklaganden. Du öppnar utredningar, gör ekonomiska beräkningar, fattar beslut och har kontinuerlig kontakt med boendestödjare. Rätt person för denna tjänst är van med att arbeta i grupp och har inget emot att hugga i där det behövs. Då du ibland kan få följa med någon av socialsekreterarna på hembesök är det viktigt att du är bekväm med att möta människor i olika livssituationer.

Arbetet är omväxlande med många kontaktytor och kräver ett ordningsamt sinnelag, det är en fördel om du har erfarenhet från arbete med ekonomiskt bistånd samt socionomutbildning, du trivs med att vara personen som folk vänder sig till när de behöver administrativ service. Som person är du noggrann och flexibel och trivs i en arbetsmiljö där det dagliga arbetet skiljer sig från dag till dag.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning
• Erfarenhet av adminitration
• Erfarnhet eller genuint intresse av biståndsfrågor inom kommunal verksamhet.
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift även på engelska

Meriterande

• Socionomutbildning eller motsvarande
• Erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd
• Erfarenhet av kommunal verksamhet

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2016-12-31. Tillträde omgående.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14082LF i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
14082LF

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 14082LF
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
3031197

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: