Administratör med servicekänsla till företag inom skobranschen

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2016-11-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör med servicekänsla till företag inom skobranschen" (publicerad 2016-12-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet inom administration och vill arbeta i ett mindre, ägarlett företag? Vill du vara en del av ett tight, sammansvetsat team där du uppskattas för din ansvarskänsla, lojalitet och plikttrogenhet? Då kan du vara den vi söker! Adecco rekryterar nu en administratör till Sitting John i Göteborg!

Publiceringsdatum
2016-11-29

Om tjänsten
Sitting John AB är distributör för ett antal skovarumärken på de Nordiska marknaderna, bland annat PALLADIUM, MINNETONKA och CHIPIE. Företaget arbetar proaktivt med varumärkesbyggande och försäljning av de olika varumärkena man företräder. Företaget har fem anställda och sitter i fina kontorslokaler i centrala Göteborg.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande men främst av administrativ karaktär. I din roll kommer du att arbeta i nära samarbete med resten av teamet och assistera chefer och kollegor med diverse olika uppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Hantera order, prover och returer
• Reklamationshantering
• Serva kunder, säljare och agenter med diverse material, underlag och information
• Framtagning av produktblad och kataloger
• Lägga in artiklar/sorteringar samt uppdatera priser i systemet
• Ta fram lagerlistor/lagerjusteringar
• Lägga upp nya kunder i systemet
• Kreditnotor
• Gå igenom försäljningsrapporter
• Ansvara för kontorstelefonen

Om dig
Vi tror att du som söker tjänsten tidigare har erfarenhet av administration, gärna från ett mindre ägarlett företag där du har arbetat i nära samarbete med ägarna och dina kollegor. Erfarenhet från ett mindre företag gör att du är väl förberedd på uppgifter av olika karaktär, både högt och lågt. Vi förutsätter att du har en avklarad gymnasieutbildning med minst godkända betyg. Kanske har du studerat kurser på högskolenivå eller har en yrkesutbildning inom relevant område.

Som person är du mycket lojal och plikttrogen. Du är en ambitiös och ansvarsfull person med hög servicekänsla som är mån om att göra ett bra jobb. Du är affärsfokuserad och har ett intresse för att företaget skall gå bra och förstår således vikten av din egen prestation. Du föredrar att arbeta hårt, strukturerat och noggrant och har en flexibel och prestigelös inställning till ditt arbete. Vidare har du en lugn och behaglig framtoning, en positiv attityd och ett glatt humör som smittar av sig på arbetsplatsen. Du bryr dig om dina kollegor och att kunna samarbeta med andra är för dig en självklarhet och du hjälper gärna till där det behövs.

Företaget arbetar i affärssystemet Microsoft Navision och erfarenhet från systemet är meriterande, men är inte en förutsättning. Det är viktigt att du är bekväm med, och uppskattar, att arbeta i Excel och du har lätt för att sätta dig in i nya system. Då du kommer att ha en del kontakt med internationella leverantörer samt agenter i norden är du bekväm med att uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift.

Viktigt för tjänsten är:
• erfarenhet och ett intresse för administrativt arbete
• hög ansvarskänsla och plikttrogenhet
• hög flexibilitet och servicegrad
• hög ambitionsnivå

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Du kommer att bli anställd direkt av Sitting John. Tjänsten ska tillsättas omgående och är en tillsvidareanställning där du erbjuds en provanställning de första 6 månaderna. Arbetet är förlagt på heltid, måndag till fredag, och arbetstiderna är förlagda mellan kl. 08.00-17.00 med viss flexibilitet.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Observera att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att få inbjudan till en videointervju som du ombeds genomföra så snart som möjligt. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

I denna rekryteringsprocess har Sitting John valt att samarbeta med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Johanna Lydén på tel: 031-764 35 23. Observera att all kontakt hänvisas till Adecco.

Vid frågor angående registrering på hemsidan är du välkommen att kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid/heltid/tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3181362

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: