Administratör med samordningsuppdrag inom IFO-FH

Göteborgs Stad, SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Lundby i Göteborg

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra 48 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.

Publiceringsdatum
2015-06-10

Arbetsuppgifter
Sektor Individ- och familjeomsorg samt Funktionshinder i Lundby stadsdelsförvalting svarar för försörjningsstöd, stöd till barn, ungdomar, föräldrar och andra vuxna, stöd till personer som uppbär ekonomiskt bistånd samt stöd och service till människor med funktionsnedsättningar. Sektorn är indelad i tre områden; Myndighet, Arbetsmarknad och personligt stöd samt Boende.

Hela sektorns administration gällande personalrapportering och fakturahantering tillhör en administrativ enhet som bildades 2012. Administrativa enheten består av 12 administratörer och är en central stöd- och servicefunktion till chefer och medarbetare inom sektorn gällande fakturahantering, debitering, löneadministation, IT-stöd, arkiv, statistik, kontrolluppgifter. Enheten är fördelat på myndighetsgrupp, utförargrupp, arkiv för IFO/FH & ÄO samt fastighet & reception. Enheten leds av en administrativ chef/enhetschef. Geografiskt är enheten placerad i nybyggda lokaler ett stenkast från Backaplans utbud av restauranger och affärer. Hisingens största knutpunkt för kollektivtrafik, Hjalmar Brantingsplatsen, ligger bara någon minuts promenad bort från oss. I samma hus har Friskis och Svettis öppnat nya lokaler med stort utbud av träning.

En av våra medarbetare går nu vidare till nya utmaningar och vi söker därför en ny medarbetare med samordningsuppdrag till vår administrativa enhet. Vill du vara med i ett spännande arbete med att vidareutveckla det administrativa stödet för IFO-FH i Lundby i syfte att stärka det närvarande ledarskapet för chefer? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss.

I din tjänst ingår att ha samordnande och övergripande uppdrag för sektorn och inom administrativa enheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Chefsstöd till sektorsledningen.
• Lokalt verksamhetsstöd i Treserva och samordning av LVS samt närstöd/lokalt systemstöd.
• Faktura- och inköpshantering i Winst och Agresso.
• Fastighetssamordning vid socialkontoret inklusive stöd till administrativ chef i brandskydds- och säkerhetsfrågor.
• Särskilda uppdrag såsom databashantering, statistik & nyckeltal, uppdatering av rutiner, uppföljning och intern kontroll.

Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma och variera över tid utifrån behov.

Kvalifikationer
För den här tjänsten ställer vi följande krav:
• Högskoleutbildning, t.ex. administratörsprogrammet, socionomprogrammet, offentlig förvaltning eller en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
• Erfarenhet som administratör i kommunal verksamhet inom IFO-FH.
• Erfarenhet av uppdrag som lokalt systemstöd i Treserva.
• Erfarenhet av arbete i systemen Treserva, Personec, Winst och Lotus samt Officepaketet såsom Excel, Word och Powerpoint.

Vi söker dig som tar stort eget ansvar för dina och ditt teams arbetsuppgifter, har god datavana och snabbt kan lära dig nya system, är duktig på att formulera dig i tal och skrift, god förmåga att strukturera och göra prioriteringar i det egna uppdraget. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar.

Som person är du lugn och tillmötesgående med stort intresse och vilja att hjälpa andra och ge en god service. Du är lyhörd och trivs med att samarbeta med dina teamkollegor och tillsammans lösa dagliga arbetsuppgifter och utmaningar som uppstår inom enheten.

Ett löpande arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas redan före sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan! Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat som administratör och chefsstöd, är van att hantera fakturor och arbetat i olika IT-system. Du ska även haft uppdrag som LVS i Treserva. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och administrativ skicklighet. Vi söker dig som kan börja tjänsten 2015-09-01.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-09-01 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-24
Ange följande referens när du ansöker: A479621
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jim-Alex M. Hirschi, Administrativ chef 031-366 75 45

Facklig kontakt
Ashraf Nasseri, Vision 031-366 77 13
Linn Andersson-Ax, Saco/SSR 031-366 74 02

Företag
Göteborgs stad, SDF Lundby

Adress
Göteborgs stad, SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg

Kontorsadress
Wieselgrensgatan 11

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2332592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, SDF Lundby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, SDF Lundby: