Administratör med samordningsansvar till back-office privat förs

Länsförsäkring Kronoberg / Organisationsutvecklarjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsförsäkring Kronoberg i Växjö, Tingsryd, Ljungby, Älmhult eller i hela Sverige

Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkring Kronoberg ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder. Hos oss jobbar man i team där vi skapar trygghet för våra kunder men också trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi vill överträffa kundernas förväntningar och det gör vi genom att vi har trivsel och atmosfär på arbetsplatsen och att vi är engagerade och utgår ifrån kundens behov. Det är extra viktigt för oss eftersom det är våra kunder som äger oss.



Vi söker en engagerad och handlingskraftig medarbetare till back-office privat försäkring som brinner för administration och projektarbeten.

Din utmaning
Ditt nya jobb innebär att du delvis arbetar som administratör inom backoffice och support till våra innesäljare och ombud när det gäller våra samtliga sakförsäkringsprodukter inom privat. Men du kommer också att arbeta i flera projekt- och arbetsgrupper i frågor som berör produktionssystem, villkorsremisser och liknande. Dessutom kommer du att jobba med kompetensförsörjning på avdelningen, både inom egna teamet och avdelningen i stort.

Du blir också den person som ansvar för gruppens bemanning och övriga praktiska frågor



Vem är du?

Du har
• En god ekonomisk bakgrund
• Du har mycket god kunskap om privatförsäkringar, både avseende system, villkor och produkter
• Du har flera års erfarenhet av försäkringar och har jobbat som innesäljare eller skadereglerare
• Det är en stor merit om du har jobbat i LF:s produktionssystem
• Du har en god administrativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift
• Det är en merit om du har erfarenhet av att jobba i projekt

Vi söker dig som har ett genuint intresse för administration och service. Du är noggrann och effektiv och trivs med många olika arbetsuppgifter. Du gillar ett högt tempo och samarbete med kollegor är en självklarhet för dig. För rätt person finns stora möjligheter till utveckling i företaget.

Låter det spännande?

Vill du veta mer om tjänsten så är du välkommen att kontakta Hans Larsson på telefon 0470-72 00 16.

Facklig representant är Jenny Nilsson, 0470-72 00 95.

Välkommen med din ansökan via vårt HR-system senast den 17 oktober 2017.


Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Tillsammans med våra kunder, anställda och samarbetspartners skapar vi trygghet och möjligheter i Kronoberg. Vi är ca 100 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby och Älmhult.

Varaktighet, arbetstid
Heltid, tills vidare

Publiceringsdatum
2017-09-22

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-17

Kontakt
Företag
Länsförsäkring Kronoberg

Adress
Länsförsäkring Kronoberg
Box 1503
35115 VÄXJÖ

Kontorsadress
Kronobergsgatan 10

Jobbnummer
3714122

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsförsäkring Kronoberg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsförsäkring Kronoberg: