Administratör med redovisningserfarenhet

serveOffice ab / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

XERVON är en ledande totalleverantör av ställningar och väderskydd till bygg-, anläggnings- och industriprojekt i Sverige. Vi använder ställningsmaterial och utrustning från de ledande tillverkarna och finns med egna depåer på 5 platser i landet.. För våra industrikunder erbjuder vi också tilläggstjänster inom isolering. Vår leverans kännetecknas av hög tillförlitlighet samt ett målmedvetet och metodiskt säkerhetsarbete i alla led - för vår egen personal, för våra kunder samt för de entreprenörer som dagligen använder den utrustning vi levererat. Tillsammans med våra systerföretag ingår vi den internationella industrikoncernen REMONDIS Group med verksamhet i 34 länder.

serveOffice har fått i uppdrag av vår kund Xervon att rekrytera in en person till tjänsten som administratör med erfarenhet av redovisning. Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att man först är anställd hos serveOffice och sedan blir övertagen och anställd av kund efter sex månader.


Publiceringsdatum
2018-04-09

Dina arbetsuppgifter
Administratören ansvarar för att upprätthålla en god administration på respektive depå och vara huvudkontorets förlängda arm när det gäller administrativa rutiner. Det innebär följande:

• Löneadministration så som sjukanmälan till Försäkringskassan, registrera tidrapporter, lönespecifikationer
• Administration av in- och utleveranser
• Fakturering
• Bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra och banktransaktioner
• Hantering av nyanställda, kläder, passerkort, utbildningar etc
• Inköp av kontorsmaterial och kläder
• Posthantering och hålla ordning på kontoret
• Service till depåerna med en mängd av saker

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning och/eller har samlat på dig arbetslivserfarenhet inom ekonomi och har förståelse för dess innebörd. Du har kompetens inom leverantörs- och kundreskontra samt löneadministration.

Har du erfarenhet från byggbranschen och från Byggnads avtal ses det som meriterande.

För att passa i rollen letar vi efter en prestigelös person som med sin erfarenhet av redovisning kan hjälpa till vid behov att avlasta ekonomiavdelningen med redovisningsarbete. Du har skinn på näsan och är van att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor. Du kommer att få arbeta med det mesta från högt till lågt och vara lite spindeln i nätet genom att serva alla delar i företaget. Du är också ordningsamt och strukturerad och gillar att leta upp svar på kluriga frågor.

Xervon erbjuder dig
Att jobba hos XERVON är varierande och roligt. Vi är ett glatt gäng med olika erfarenheter och våra uppdrag är varierande. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, kontorstid måndag till fredag, sex veckors semester plus en vecka ATF och ett friskvårdsbidrag på 2500:- per år. Vi har kollektivavtal.

Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Tveka inte, utan skicka in din ansökan med personligt brev och uppdaterat CV snarast. Observera att urvalet görs löpande eftersom tjänsten ska tillsättas omgående. Frågor kring tjänsten besvaras av Kristina Broman på 070-734 46 65 eller kristina.broman@serveoffice.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månader eller längre

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
serveOffice AB

Adress
serveOffice AB
Vasagatan 16
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 16 11120 Stockholm

Jobbnummer
4069554

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: