Administratör med masterdata erfarenhet till Unilever

2Complete AB / Administratörsjobb / Stockholm
2016-01-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör med masterdata erfarenhet till Unilever" (publicerad 2016-02-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 2Complete AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-01-28

Om företaget
Unilever är ett globalt FMCG-företag som tillverkar, utvecklar, marknadsför, säljer och distribuerar över 400 olika varumärken, däribland GB Glass, Dove, Rexona, Knorr, Lätta, Via, Ben&Jerry's och Lipton. Läs mer om oss på www.unilever.com

Arbetsuppgifter
I din roll som Administratör/Masterdata Officer kommer du säkerställa att rätt affärsinformation som priser, kundinformation och produktinformation är uppdaterat och felfritt i SAP för att möjliggöra felfri Order to Cash processerna enligt överenskomna processtidsramar. Vidare kommer dina arbetsuppgifter vara följande:

• Förhindra och lösa operativa huvuddatafrågor
• Säkerställa att kunderna får korrekt artikelinformation
• Daglig samverkan med Masterdata Affärspartner för att säkerställa process inriktning och att förstå och prioritera kommande tidsfrister.
• Att vara en aktör för att säkerställa att det finns en affärsförståelse av Masterdatas noggrannhet och effekterna av systemposters felaktighet.
• Vecko- och månatliga kvalitetskontroller av databasen samt vidtaga nödvändiga åtgärder för att nå KPI mål
• Underhåll av prissättning och fakturaunderlag
• Dagligt ansvar för validering och underhåll av kundens huvuddatabas
• Validering och underhåll av standardartiklar och basdata
• Kundfakturafodringar

Profil
Kompetenskrav: För att lyckas i rollen som Administratör/Masterdata Officer ser vi gärna att du har några års erfarenhet av kundservice, logistik, orderhantering eller andra administrativa arbetsuppgifter inom Supply Chain. Du har goda kunskaper i SAP och Excel samt en god förståelse för Supply Chain. Du talar Svenska och Engelska obehindrat.

Personliga egenskaper: För att trivas hos vår kund bör du vara kommunikativ, serviceinriktad, noggrann och flexibel som person. Vidare är du en teamplayer som brinner för att sätta kunderna i fokus.

Arbetets omfattning: Detta är en konsultlösning på heltid med start 15 Mars.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 alt. margareta@2complete.se

Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi tillsätter tjänster inom hela tjänstemannaområdet från juniora tjänster till chefer- och specialister.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-12
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 547
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Meek 070-942 59 95 margareta@2complete.se

Företag
2Complete AB

Adress
2Complete AB
Sveavägen 33
11134 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 33, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2640207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 2Complete AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 2Complete AB: