Administratör med kunskap om schema till Boende för ensamkommand

Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning i Göteborg, Kungsbacka, Tjörn, Orust eller i hela Sverige

Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Våra verksamheter är ofta specialiserade och unika och vänder sig till alla eller stora grupper av göteborgare.
Vi är drygt tusen anställda som arbetar med missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning och mycket mer. Vår vision lyder: Tillsammans har vi kraft att skapa nya möjligheter i människors liv. I ett hållbart Göteborg finns det plats för alla". Vill du vara med oss och bidra till att visionen blir verklighet?

Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.

Publiceringsdatum
2014-12-05

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som tycker om utmaningar, är ordningsam, flexibel och trivs med att träffa mycket folk!

Vi erbjuder ett jobb med hög självständighet i en spännande uppbyggnadsperiod för enheten Boende för ensamkommande ungdomar inom Social Resursförvaltning. Arbetsuppgifter kommer att vara varierande och växla över tid utifrån verksamhetens behov.

Du kommer att arbeta mot sammanlagt sju chefer inom området HVB, hem för vård och boende. Enheten består idag av sju boenden med 80 ungdomar och ca 60 personal. Verksamheten har en enhetschef samt sex gruppchefer.
Verksamheterna är delvis nya och vi planerar att expandera även under 2015.

Du kommer att ge stöd och service till verksamhetens chefer. Du har ett uppdrag att skapa de bästa förutsättningarna för våra chefer och medarbetare att uppnå målen för verksamheten. I vår verksamhet kommer du att vara med att utforma rutinerna för det administrativa arbetet.

Administratörens huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• stödja cheferna i personaladministrativt arbete i lönesystemet Personec
• arbeta i Timecare med att utveckla nya scheman och förbättra schemaläggningen
• stödja chefer i administrativa processer
• stödja och ge service till cheferna i våra olika IT-system
• ekonomi, t ex fakturering, sammanställa underlag för återsökning av statlig ersättning, kontering och kontroll av fakturor
• delvis fungera som verksamheten IT-kontaktperson

Din arbetsplats blir på Andra Långgatan 19 där Social resursförvaltning har flera verksamheter för nyanlända flyktingar.

Kvalifikationer
Du skall:
• ha som lägst gymnasieutbildning och påbyggnadsutbildningar inom administration
• ha minst 4 års erfarenhet av administrativt arbete
• ha mycket goda kunskaper om Personec och kännedom om stadens övriga IT-system
• ha flerårig erfarenhet av schemaläggningsfrågor, Time Care och/eller andra IT-stöd för schemaläggning samt kunskap om arbetstidsregler
• är prestigelös och bemöter alla du möter i arbetet på ett professionellt och respektfullt sätt

Du har god förmåga:
• att göra egna prioriteringar
• att ta egna initiativ, kan se vad som behövs göras för att förbättra och stötta verksamheten administrativt och bidra till utveckling av administrativa rutiner
• att organisera och är strukturerad
• att bidra till trivseln inom förvaltningen genom ett positivt förhållningssätt till ditt arbete.

Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och tycker det är roligt att ha varierande arbetsuppgifter. Jobbet kommer att förändras över tid och du ska trivas med det.
Du trivs med att det händer saker runt dig.
Du är servicesinnad och tycker om att möta och hjälpa andra. Du kommer att möta många människor, både personal och nyanlända flyktingar.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Heltid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-20
Ange följande referens när du ansöker: A436640
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Grethe Foss, Enhetschef grethe.foss@socialresurs.goteborg.se

Facklig kontakt
Gerda Svendsen, Kommunal 031 - 3654486 - 88
Emma Fäldt, Vision 031-367 91 83

Företag
Göteborgs stad, Social Resursförvaltning

Adress
Göteborgs stad, Social Resursförvaltning
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
40482

Jobbnummer
2091955

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning: