Administratör med kundreskontraansvar

Kontorsfixarna Skandinavien AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Skandinavien AB i Göteborg, Mölndal, Stenungsund, Uddevalla, Halmstad eller i hela Sverige

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Publiceringsdatum
2011-02-09

Om företaget
Till ett av våra kundföretag, Unifaun AB, söker vi en administratör med kundreskontraansvar. Tjänsten är på heltid med start i maj.
Unifaun AB har sitt ursprung i affärsområdet Transport inom Vendimo Business Solutions AB. Unifaun har sedan 1996 byggt upp en mycket omfattande erfarenhet av IT-lösningar inom informationslogistik som underlättar hanteringen av brev, paket och gods och bolaget räknas idag som en av de främsta experterna på området i Norden.
Unifaun grundades i maj 2001 genom att de ansvariga för transportområdet inom Vendimo Business Solutions AB övertog verksamheten i syfte att driva den vidare i ett bolag helt fokuserat på området.
I dag har Unifaun 24 medarbetare, en stabil finansiell ställning och en fastslagen plan för bolagets utveckling i Norden de kommande åren. Med över 50 000 företag som använder bolagets system, med ett flöde över 200 000 sändningar per dygn genom bolagets centrala system och en tillgänglighet över 99,97% är Unifaun en av de viktigaste relationerna transportörer och transportköpare har.
Unifauns huvudkontor ligger i Göteborg och försäljningskontor finns i Norrköping och Stockholm.
För Unifauns verksamhet i Finland ansvarar vårt dotterbolag Unifaun Oy.

Dina arbetsuppgifter
Fokus på tjänsten kommer att ligga på kundreskontran; fakturering, påminnelser och inbetalningar för Unifaun AB och Unifaun Oy. Omfattningen ligger på cirka 1500 fakturor per månad. I arbetsuppgifterna ligger även kundtjänst där du svarar på faktura- och webbutiksfrågor, hanterar returer, tar emot kundbeställningar och administrerar kundavtal och adressändringar. Du har också ansvar för vissa leverantörskontakter och i övrigt förekommande administrativa uppgifter, t ex. telefonväxeln, vissa inköp och posthantering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom eller har en administrativ utbildning med minst tre års erfarenhet av kundtjänstrelaterade arbetsuppgifter, fakturering och löpande bokföring. Du är en van datoranvändare och behärskar MS Excel på en grundläggande nivå. Det är nödvändigt att ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i Visma Global.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du är organiserad och strukturerad med förmågan att hålla många bollar i luften. Du är drivande och självgående med förmåga att ta egna initiativ. Du är social, trevlig med ett prestigelöst sätt. En god känsla för service och noggrannhet är självklarheter för dig.

Övrig information
Rekryteringsprocessen kommer att påbörjas omgående.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-13
Ange följande referens när du ansöker: 247
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anna Albo, 031-711 98 00

Företag
Kontorsfixarna Skandinavien AB

Adress
Kontorsfixarna Skandinavien AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Jobbnummer
846060

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Skandinavien AB: