Administratör med IT-kompetens

Polismyndigheten i Västmanland / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Västmanland i Västerås, Norberg eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Västmanlands län svarar för polisverksamhet i länet som omfattar 10 kommuner Västerås, Köping, Sala, Fagersta, Hallstahammar, Surahammar, Arboga, Kungsör, Skinnskatteberg och Norberg med totalt ca. 250 000 invånare. Polismyndigheten i Västmanland har drygt 700 anställda.

Serviceenheten är en länsgemensam enhet som servar myndighetens samtliga polisområden med intern och extern service. Placeringsort är Västerås men arbete kan vara aktuellt på annan ort i länet. Dagtidstjänst med viss kvällstjänstgöring och även helgtjänstgöring kan förekomma.

Publiceringsdatum
2012-07-13

Dina arbetsuppgifter
• Som administratör med IT-kompetens inom Serviceenheten kan du komma att arbeta med många olika arbetsuppgifter, till exempel:

• Sköta inköp, offertbegäran, sammanställning, kostnadsanalyser och fakturahantering inom IT- och telefoniområdet.

• Ärendeuppföljning mot PVIT (Polisens verksamhetsstöd IT), samt samordning, intern support och service mot myndighetens användare

• Behörighetsadministration

• Hantering av myndighetens telefonilösning, bland annat administration av nya anknytningar/abonnemang samt ärenden för reparation av befintliga telefoner. Ge stöd och support till användare gällande funktionalitet och växeltjänster

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som;
• har en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller IT
• har erfarenhet av att arbeta med orderadministration och inköp av it-produkter/tjänster samt erfarenhet av arbete med telefoni
• är lyhörd, flexibel och trivs med att ge service
• har lätt att se lösningar och kan ta snabba beslut när det behövs
• är stresstålig, strukturerad och drivande
• har god samarbetsförmåga och är kommunikativ
• uppmärksammar förbättringsområden och har en vilja att utvecklas verksamheten mot uppsatta mål
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Övrig information
Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med möjlighet till förlängning.

Säkerhetsprövning inklusive registerslagning kommer att göras innan anställning.

Information
Vill du veta mer om arbetet - kontakta chefen för Serviceenheten Carina Callin, 010-567 58 98. Fackliga företrädare är Ralf Andersson, OFR/P 010-567 60 29, Jens Pedersen, Jusek 010-567 54 87 och Eva Ståhl, OFR/S 072-245 08 90.

Vi eftersträvar en jämnare könsfördelning på alla befattningar. Förutom jämställdhet eftersträvar Polismyndigheten en ökad mångfald på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika etnisk bakgrund.

Välkommen att skicka eller maila in din ansökan innehållande CV och personligt brev till Polismyndigheten i Västmanlands län, HR-enheten, Box 9, 721 03 Västerås, mail; personalenheten.vastmanland@polisen.se Ange diarienummer A713-5581/12 i din ansökan. För att underlätta i den administrativa processen önskar vi att ett fullständigt per-sonnummer framgår i ansökan. Senast den 31 juli 2012 vill vi ha din ansökan

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-31
Ansökan kan skickas till e-postadress: personalenheten.vastmanland@polisen.se

Kontakt
Carina callin, Chef Serviceenheten, 010-567 58 98

Facklig kontakt
Eva Ståhl, ST, 072-245 08 90
Jens Pedersen, Jusek, 010-567 54 87

Företag
Polismyndigheten i Västmanland

Adress
Polismyndigheten i Västmanland
Västgötagatan 7
72103 Västerås

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414

Jobbnummer
1295002

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Västmanland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Västmanland: