Administratör med intresse för social hållbarhet

Länsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Linköping
2017-02-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör med intresse för social hållbarhet" (publicerad 2017-11-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet i Linköping

Länsstyrelsen Östergötland är en modern myndighet som arbetar med samhällsutveckling i hela länet. Vi får våra uppdrag från regeringen och har många kontakter med myndigheter, kommuner och andra intressenter. Som medarbetare hos oss får du ta ansvar, fatta beslut och driva utveckling tillsammans med skickliga kollegor inom många olika yrkesområden.


Publiceringsdatum
2017-02-09

Arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra Enheten för social hållbarhet som verkar för att de nationella målen för folkhälsa, integration och jämställdhet ska få genomslag i länet. Våra uppdrag handlar bl.a. om mänskliga rättigheter, nationella minoriteter, personligt ombud, föräldraskapsstöd, tidiga insatser under asyltiden, mottagande av nyanlända och ensamkommande barn, jämställdhet, våld i nära relationer, människohandel och prostitution, hedersrelaterat våld och förtryck, förebyggande arbete mot alkohol-, narkotika-, doping och tobak samt alkohol och tobakstillsyn.

Dina arbetsuppgifter blir huvudsakligen inom administration och ekonomi. Du kommer att vara ett administrativt stöd både till enhetschef och till medarbetare på enheten, vilket innebär att tjänsten är mycket varierad. Tillsammans med enhetschefen kommer du att arbeta med planering, genomförande och uppföljning av tertialredovisning och årsredovisning. Arbetet kommer också innebära dokumentation, fakturahantering, ekonomiuppföljning, projektadministration, posthantering, diarieföring samt att vara ett stöd för enheten i utvecklingen av myndighetens digitalisering. Du kommer att vara ett stöd när enheten anordnar konferenser. Vi arbetar i systemen Agresso, Visma Proceedo och Platina.


Kvalifikationer
Vi vill att du har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi, samhällsvetenskap eller likvärdigt. Du ska ha intresse för administration och ha erfarenhet av sådana arbetsuppgifter. Dina ekonomiska kunskaper är goda och det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med service. Du är en van systemanvändare och kan Officepaketet.

Som person är du öppen, serviceinriktad och har ett positivt förhållningssätt. Du ser möjligheter till förbättringar och utvecklar hela tiden ditt och organisationens arbetssätt. För att lyckas i denna roll behöver du vara prestigelös, ha ett sinne för struktur och vara öppen för att hjälpa till där det behövs. Du trivs med att skriva och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet ställer krav på hög flexibilitet, lyhördhet och att du kan hålla tidsplaner. Självklart har du också ett genuint samhällsintresse, med fokus på social hållbarhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-23
Ange följande referens när du ansöker: 1321
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Pergelius Thorbjörnsson 010-223 52 80

Företag
Länsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet

Adress
Länsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet
Östgötagatan 3
58186 Linköping

Kontorsadress
58186 Linköping

Jobbnummer
3310395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet: