Administratör med inriktning systemförvaltning

Polismyndigheten i Jönköpings län / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Värnamo eller i hela Sverige

Om myndigheten
Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 780 personer. Det övergripande målet med polisarbete är att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Läs mera på www.polisen.se/jonkoping.

Om sektionen
Operativa planeringssektionen ansvarar för den länsövergripande planeringen av planerade händelser, insatser och utbildningar. Inom sektionen arbetar det 8 personer. Sektionen ansvarar för förvaltning och support av system som rör verksamhetsplanering och uppföljning. Sektionschefen rapporterar till chefen för operativa avdelningen.

Publiceringsdatum
2013-02-05

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som administratör med inriktning systemförvaltning innebär att arbeta med systemadministration i polisens personal- och tidredovisningssystem, Palasso och COPS. Dessa system har knytning till vårt verksamhetssystem PUM-A som du också kan komma att arbeta med. Du arbetar med att supporta, kontrollera och påminna användare av systemet i resursplaneringsrelaterade frågor. I rollen ingår också att informera och utbilda användare i systemen liksom att genomföra viss testverksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och har kunskap i personaladministrativa datasystem samt har erfarenhet från administrativt arbete. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i Palasso, i COPS och i PUM-A liksom erfarenhet från statlig eller annan offentlig verksamhet. Du ska även ha goda kunskaper i Office-paketet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, bland annat värdesätter vi att du har egenskaper som strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Vi ser även att du ska vara villig att lära dig nya arbetsuppgifter och arbetsmetoder, att du arbetar självständigt och är lyhörd. Förmågan att prioritera vad som behöver lösas omgående och på sikt är också en viktig förmåga.

Då du i din roll som administratör arbetar mycket med stöd och service söker vi dig som har förmåga att arbeta på ett serviceinriktat- och förtroendeingivande sätt och kan hjälpa till där det behövs. För uppgifterna krävs att du har förmåga att hantera arbetstoppar. Arbete innebär många kontakter vilket kräver en god förmåga att kommunicera budskap och att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift.

Övrig information
Startdatum är planerat till 1 april. Arbetet är förlagt till dagtid och veckoplanerad arbetstid tillämpas. Säkerhetsprövning med slagning i register genomförs före anställning.
Polismyndigheten i Jönköpings län tillämpar 6 månaders provanställning på alla tillsvidareanställningar.
Myndigheten eftersträvar mångfald och vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering och som ger lika möjligheter för alla.

Så ansöker du
Du är välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning till jobbansokan.jonkoping@polisen.se . Ange nedan diarienummer i e-postens ärendemening.
Vi tar även emot ansökningar per post till Polismyndigheten i Jönköpings län, Diariet, Box 618, 551 18 JÖNKÖPING, ange då din e-post adress.

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, varför du söker utlyst funktion, dina ambitioner och förväntningar på tjänsten samt vad du kan tillföra verksamheten. Formella meriter som anges i ansökan ska styrkas med intyg/betyg vid en eventuell intervju. Märk ansökan med diarienummer A-713-1178/13.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Startdatum är planerat till 1 april. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-19
Märk din ansökan med diarienummer A-713-1178/13 och ange även diarienumret i e-postens ärendemening.
Ange följande referens när du ansöker: A-713-1178/13
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Kontakt
Mikael Sjöbrink, Chef operativa planeringssektionen 010- 56 67 895

Facklig kontakt
Anne-Cathrine Brandt, ST inom Polisväsendet 0705-15 62 32
Cristina Blomqvist, SACO 010-566 75 53
Hanna Englén, Polisförbundet 010-56 678 64

Företag
Polismyndigheten i Jönköpings län

Adress
Polismyndigheten i Jönköpings län
55118 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Vallgatan 3-5

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414
Faxnummer: 010-5668770
E-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Jobbnummer
1458364

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Jönköpings län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län: