Administratör med inriktning planering till hemtjänsten Centrum

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 340 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.


Publiceringsdatum
2021-06-07

Arbetsuppgifter
Är det du som gör jobbet enklare för andra? Är det du som skapar en hållbar arbetsplats med oss? Vi behöver dig! Nu söker vi en administratör med inriktning planering till hemtjänsten Centrum.

Hos oss får du ett arbete där du kan göra skillnad för våra vårdtagare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i jobbet och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör. I vår förvaltning satsar vi på hemtjänsten där vi ser att våra medarbetare är avgörande för att vi ska lyckas. Ditt uppdrag som administratör med inriktning planering är att säkerställa att vi möter våra vårdtagares behov av vård och omsorg. I det dagliga arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem.

När du arbetar som administratör med inriktning planering i hemtjänsten hos oss ingår du i en gemensam enhet med en enhetschef. Din arbetsplats förlagd ute på varje hemtjänstkontor. Dina arbetsuppgifter kommer att vara:
• På delegering av chef vara uppdragsmottagare i verksamhetssystemet Treserva.
• Koordinera för den dagliga driften, underhålla bemanningsplaneringen utifrån chefens bemanningskrav
• Administration för den dagliga driften.
• Samarbeta och samverka med både interna och externa aktörer.
• På uppdrag av chef ta fram statistik och rapporter
• Korttidsplanering (sjukfrånvaro, vab m.m.).


Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning, gärna inom vård- och omsorg eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har grundläggande IT-kunskaper.

Det krävs att du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och det är meriterande om du arbetat i hemtjänst. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av hemtjänstens verksamhetssystem. Erfarenhet av liknande administratörsuppdrag, exempelvis inom bemanningsplanering, är ett krav. Ekonomikompetens är meriterande såväl som kunskap om mobila verktyg, arbetsrätt och arbetstid.

För att lyckas i rollen tar du ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens och vårdtagarnas bästa i fokus. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Dessutom visar du intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde.

Vidare lyssnar du på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Därtill arbetar du effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer.

Arbetspsykologiska test kommer att tillämpas som en del i urvalsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C56617".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Jobbnummer
5793165

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: