Administratör med inriktning planering hemtjänst

Göteborgs stad., SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
2017-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör med inriktning planering hemtjänst" (publicerad 2019-01-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum i Göteborg

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt




Publiceringsdatum
2017-12-20

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en administratör med inriktning planering hemtjänst. Tjänsten är ett vikariat med omgående tillsättning fram till 31/12/2018.

I vår stadsdelsförvaltning satsar vi nu på att förändra hemtjänsten och våra medarbetare är avgörande för att vi ska lyckas. Våra brukare ska få ett ökat inflytande och självbestämmande. Det gör vi genom programmet Attraktiv hemtjänst. Tillsammans ska vi också utveckla yrkesrollen och vår gemensamma arbetsmiljö.

Hos oss får du ett arbete där du kan göra skillnad för våra brukare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i jobbet och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör.

Ditt uppdrag som administratör är till för att säkerställa arbetet med att möta den enskildes behov av vård och omsorg. I det dagliga arbetet skall du skapa förutsättningar för en god planerad verksamhet vilket kommer stödjas bland annat av digitalt planerings- och uppföljningssystem.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
• på delegering av chef vara uppdragsmottagare i verksamhetssystemet Treserva.
• utifrån chefens bemanningskrav underhålla bemanningsplaneringen i schemaplaneringssystemet Time- care, ansvara för planeringsprocessen - att göra en digital planering i systemet Plugo
• koordinera för den dagliga driften, koordination gäller för både den enskilde och för medarbetaren
• administration för den dagliga driften
• samarbeta och samverka med både interna och externa aktörer
• korttidsplanering (sjukfrånvaro, vab m.m.)
• uppföljning av verksamheten på uppdrag av chef
• ta fram rapporter, att göra statistik analys

Vi tror på att ge alla ett eget ansvar. Du ska känna dig delaktig och ha inflytande över den dagliga verksamheten och din egen utveckling.

Som anställd hos oss har du bland annat ett friskvårdsbidrag, cykelförmån, möjlighet till månadsbetalning på Västtrafiks årskort och personalstödsprogram.

Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande, skicka din ansökan redan idag!


Kvalifikationer
Vem är du som söker?

Du har:
• gymnasiekompetens
• erfarenhet av administrativt arbete i Treserva, schemaplaneringsverktyget Time Care samt Plugo (alternativt Laps Care)
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorgsområdet, har du arbetat inom hemtjänst är det ett stort plus
• grundläggande it - kompetens och god it vana,
• goda kunskaper om mobila verktyg
• strategisk förmåga och är van vid logistik
• har pedagogisk förmåga att fördela arbetsuppgifter
• har erfarenhet av att leda grupper
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift

Du är engagerad, har en hög social kompetens, gillar att ha många bollar i luften och kan samarbeta med andra. Du tar ett stort eget ansvar, är flexibel och vill gärna hitta lösningar. Vi ser gärna att du bidrar med egna idéer och är med och driver vårt kvalitetsarbete framåt.



ÖVRIGT
Ansök redan idag. Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer redan före sista ansökningsdatum.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med trevliga kollegor, goda utvecklingsmöjligheter, friskvårdsförmåner i form av friskvårdsbidrag, rabatterade bad- och motionskort samt personalstöd från SOS international.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattats. , upphör: 2018-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-10
Ange följande referens när du ansöker: A741944
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Samuelsson 031-3657784

Företag
Göteborgs stad., SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad., SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 71

Jobbnummer
3867110

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum: