Administratör med inriktning planering/bemanning funktionshinder

Göteborgs stad., SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum i Göteborg

Centrum är en av Göteborgs tio stadsdelar. Stadsdelen Centrum ligger i centrala Göteborg och omfattar Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, inom Vallgraven, Stampen samt Heden. I Centrum bor ungefär 62 000 invånare i en stadsmiljö med närhet till både parker, natur, kultur och evenemang. Hos oss arbetar vi för att göra Centrum till ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Tillsammans formar vi Göteborgs framtid. Vårt mål är att ordna en bra vardag för alla göteborgare. Det vi gör har stor betydelse för många. Vill du bli en av oss?




Publiceringsdatum
2018-09-28

Arbetsuppgifter
Är du mogen för en ny utmaning? I så fall har vi jobbet för dig!
Vi söker administratör med inriktning planering funktionshinder.

Ditt huvudsakliga uppdrag som administratör är att du skall skapa förutsättningar för en god planerad verksamhet, genom att planera för driften av våra bostäder med särskild service. Som stöd i arbetet finns ett IT-verktyg för planeringsprocessen.

Vi är stolta över att vara en lärande organisation och söker nu två administratörer som vill arbeta och utvecklas tillsammans med oss. Uppdraget är nytt inom funktionshinder. Vi söker därför två administratörer med inriktning planering som tillsammans ska vara med och bygga upp och forma uppdraget. På enheten finns det 3 administratörer som ni kommer att ha ett nära samarbete med.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
• utifrån verksamhetens behov och krav underhålla bemanningsplaneringen i TimeCare.
• ansvara för planeringsprocessen
• genomföra korttidsplaneringen (inkl. semesterplaneringen)
• administrerar och koordinera för den dagliga driften, koordination gäller för både verksamheten och för medarbetaren
• vara ett stöd för samtliga medarbetare i Time care genom att utbilda och informera.
• ta fram underlag till statistik och analys samt på uppdrag av chef göra uppföljning av verksamheten.

Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i jobbet och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör. Vi tror på att ge alla ett eget ansvar. Du ska känna dig delaktig och ha inflytande över den dagliga verksamheten och din egen utveckling.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en YH-utbildning eller annan yrkesutbildning med inriktning administration, eller har en eftergymnasial utbildning med inriktning administration, personal, ekonomi eller offentlig förvaltning eller annan högskoleutbildning som kan anses vara relevant för uppdraget.
Vi ser gärna att du har arbetat ett par år med personallogistik. Det är meriterande om du har erfarenhet från funktionshinderområdet och har kunskap om målgruppen.

Då sammanställning av rapporter ingår i dina arbetsuppgifter behöver du vara duktig på att utrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Grundläggande IT-vana och intresse för nya IT lösningar är ett krav, och det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med planeringsverktyg.

Du ska ha:
• mycket goda kunskaper i schemaläggning och Time-Care, samt kunna sammanställa rapporter
• grundläggande kunskap i Personec och Office-paketet
• kunna uttrycka dig väl i tal och skrift
• kunskap i arbetstidsregler och arbetsmiljö
• strategisk förmåga och är van vid logistik
• pedagogisk förmåga

För att trivas hos oss och passa för uppdraget är du en person med logisk och strategisk förmåga, som ser möjligheter i komplexa situationer och har lätt för problemlösning. Du har en hög servicekänsla, är flexibel och vill gärna hitta lösningar. Du tar ett stort eget ansvar och har lätt för att fatta beslut. Du strukturerar självständigt upp ditt arbete och har en god förmåga att ligga steget före och snabbt ställa om till nya situationer. Du bör ha social kompetens och trivas bra med att arbeta med människor både i personliga möten och per telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-05
Ange följande referens när du ansöker: A814624
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Wall 031 - 365 75 83
Julia Mårtensson 031- 365 7593

Företag
Göteborgs stad., SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad., SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 71

Jobbnummer
4372105

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum: