Administratör med inriktning mobilitet
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt - i både handling och bemötande.
Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!
Publiceringsdatum2025-03-13ArbetsuppgifterSom administratör är ditt huvudsakliga uppdrag att stödja och skapa goda förutsättningar för cheferna inom äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen inom mobilitetsfrågor. En del av arbetet kan också innefatta kartläggningsarbete för att förbättra våra processer och rutiner som i sin tur kan bidra till att vi uppnår stadens miljömål. I förvaltningen har vi idag cirka 550 fordon som vi administrerar på mobilitet.
Du stödjer verksamheterna i handläggning av ärenden gällande fordon, parkering, laddplatser, drivmedelskort och fakturahantering.
I rollen ingår intern kontroll, där en viktig del är att göra stickprovskontroller för att säkerställa att våra fordon och drivmedelskort används på ett korrekt sätt.
Du stöttar verksamheten i kommunikationen gällande fordonsfrågor genom exempelvis kontakt med andra aktörer. Som administratör är du en av våra kontaktpersoner mot bland annat Göteborgs Stads Leasing.
Just nu pågår en översyn, vilket kan innebära att dina arbetsuppgifter förändras över tid.
Välkommen med din ansökan!
KvalifikationerFör tjänsten krävs att du har avslutad gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom administration, offentlig förvaltning, ekonomi, systemvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
Det är ett krav att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter från offentlig förvaltning, gärna äldreomsorgen. Du har erfarenhet av fordonsadministration från förvaltning med en stor fordonsflotta.
Tjänsten kräver att du har mycket god IT-vana och är en avancerad användare av Microsoft officepaket (Word, Excel, PowerPoint, Outlook m.fl.) Det är viktigt att du är van vid att hantera stora datamängder och vi ser gärna att du har kunskaper i exempelvis Power BI. Kunskaper i Agresso, Proceedo och Leasingportalen är också meriterande.
B-körkort är ett krav liksom goda kunskaper av det svenska språket i både tal och skrift.
Dina personliga egenskaper är viktiga. Vi söker dig som är serviceinriktad, positiv, hittar lösningar och vill hjälpa till.
Du är samarbetsinriktad och arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt.
Du kan också arbeta självständigt och har förmåga att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt.
Du är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet.
Eftersom verksamhet och arbetsuppgifter kan förändras över tid, är det viktigt att du ser möjligheter till förändringar.
ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Läs mer om våra förmåner här:
https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lonDu ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.
I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.
Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C241467".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Tf enhetschef mobilitet
Fatima Syed
fatima.syed@aldrevardomsorg.goteborg.se 031-365 17 69 Jobbnummer 9220465
Observera att sista ansökningsdag har passerat.