Administratör med inriktning kundservice

Mölndals kommun / Datajobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals kommun i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Vi är i en expansiv fas med stark tillväxt och drygt 70 000 invånare. Förväntan på snabb, enkel och tillgänglig kommunal service blir allt större. Det ställer i sin tur allt större krav på att vi har en effektiv kommunikation med kunder och invånare, utvecklar våra kundrelaterade processer, digitaliserar och tänker nytt.

På enheten Abonnentservice och kommunikation ansvarar vi för att bemöta och administrera kund- och abonnemangsfrågor inom vatten och avlopp och avfallshantering. I nära samarbete med övriga avdelningar och enheter samt Kontaktcenter Mölndal utvecklar vi våra kundrelaterade processer. Vi är ett kvalificerat stöd i både det operativa och strategiska kommunikationsarbetet inom de områden som tekniska förvaltningen ansvarar för. Dessa är vatten och avlopp, avfallshantering, gator och trafik, parker och naturområden, infrastrukturprojektering.


Publiceringsdatum
2021-12-22

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som tillsammans med oss vill driva och utveckla hanteringen av våra kundfrågor. Du administrerar våra kundsystem för tjänster inom vatten, avlopp och avfallshantering och ger dagligt stöd till kunder och kollegor som använder systemen. Du brinner för god service lika mycket som oss och det genomsyrar ditt sätt att bemöta och hantera våra kundfrågor.

Som administratör gör du skillnad varje dag. I vårt kundregister, EDP Future, finns cirka 15 000 kunder (privat och företag) som vi levererar tjänster till. I stora drag består dessa tjänster av produktion och leverans av dricksvatten, bortforsling av avloppsvatten samt sophämtning och annan avfallshantering. Vi strävar efter en allt effektivare hantering av våra kunders ärenden och fakturor. Vi lägger stort fokus på deras behov.

I tjänsten som administratör med inriktning kundservice ingår till stor del följande arbetsuppgifter:
• Tillsammans med kollegor administrera EDP Future, EDP Mobile samt andra stödsystem vi jobbar i som exempelvis Artvise, Blueidea (SMS-tjänst) och Green Key.
• Administrera anmälningar om ägarbyte, lägga upp nya eller ändra befintliga abonnemang för vatten, avlopp och sophämtning.
• Administrera inkomna avläsningar av vattenmätare, boka tider för byte av vattenmätare, hyra ut containrar och storsäck.
• Skapa order till driftspersonal som genomför kundens beställning, exempelvis akut slamtömning.
• Ge våra kunder en god service via telefon, mejl eller synpunktssystem.
• Debitering och fakturering av våra tjänster.
• Bidra till utveckling av våra arbetssätt i IT-systemen.

Den här tjänsten är placerad på enheten Abonnentservice och kommunikation på tekniska förvaltningen. Idag är vi fem kollegor som trivs riktigt bra ihop och som tillsammans har många års erfarenhet av de frågor vi jobbar med.

Varmt välkommen med din ansökan!


Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom kundservice samt administration alternativt systemutbildning inom IT. Du är van vid att hjälpa kunder. Din kommunikativa förmåga är mycket god, du är strukturerad och gillar att ta initiativ. Våra system kräver logiskt tänkande och noggrannhet vilket vi tänker att du har. I svenska och engelska, tal och skrift, uttrycker du dig väl. Du har god datorvana och goda kunskaper i Office 365, speciellt Excel där vi bygger listor och gör rapporter.

Du kan arbeta självständigt samt lägger stor vikt på att avsluta påbörjade jobb. Men du är också bra på att samarbeta och skapa resultat genom teamet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av systemet EDP Future och fordonssystemet EDP Mobile. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet från områdena vatten, avlopp och avfall.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mölndals kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C71717".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mölndals kommun (org.nr 212000-1363)

Arbetsplats
Mölndals stad, Tekniska förvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Vanessa Maciel Pinto
vanessa.maciel-pinto@molndal.se
076- 517 61 60

Jobbnummer
6204889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals kommun: