Administratör med inriktning avgiftshantering

Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen i Alvesta

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare - södra Sveriges mittpunkt. Vår utgångspunkt är lokalt boende med globala möjligheter. Här finns bra boendemiljöer med närhet till såväl stad som landsbygd och rika möjligheter till en aktiv fritid. En traditionell kommun med spännande utmaningar tillsammans med fantastiska möjligheter. Vill du vara med på våran resa?




Publiceringsdatum
2018-10-05

Arbetsuppgifter
Som administratör med huvuduppgift att hantera avgifterna inom omsorgsförvaltningen kommer du ansvara för avgiftshanteringen för insatser enligt socialtjänstlagen och hälso- och sjukvårdslagen. Arbetet innebär inhämtande av underlag för uttag av avgifter, debitering samt kontroll över att avgifterna bokförs korrekt. Tjänsten innebär mycket kontakter, framför allt över telefon, med omsorgstagare och deras företrädare.
Tjänsten är nyinrättad och innebär en förändring i organisationen där avgifterna tidigare har hanterats på delar av ett antal olika personers tjänster. Syftet med förändringen är att säkra en enhetlig hantering av avgifterna.
Även andra administrativa uppgifter kan komma att tillföras längre fram.



Kvalifikationer
Vi söker dig som är en duktig administratör och som brinner för den här typen av arbete. För att vara framgångsrik i ditt uppdrag krävs att du är engagerad, systematisk, ansvarstagande och har ett starkt utvecklat ordningssinne. Du har dokumenterad erfarenhet från liknande arbetsuppgifter samt god datavana. Vi förutsätter att du har en administrativ utbildning eller erfarenhet som kan bedömas vara likvärdig.
Som person är du noggrann och serviceinriktad med ett positivt och informativt bemötande. Då vi arbetar i team så krävs det att du har god samarbetsförmåga samtidigt som du förväntas vara självgående och ansvarstagande. Flexibilitet och stabilitet är viktiga egenskaper. Eftersom verksamheten ständigt utvecklas krävs att du är positiv till utveckling och förändring. Stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna.


ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Eventuell provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-21
Ange följande referens när du ansöker: A818254/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mats Hoppe 0472-154 60
Monika Karlsson monika.karlsson@alvesta.se

Företag
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen
Centralplan 1
34280 Alvesta

Kontorsadress
Centralplan 1 Alvesta

Jobbnummer
4385895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen: