Administratör med inköpsinriktning till IT och teknikavdelningen

Säkerhetspolisen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm, Solna, Linköping eller i hela Sverige

Är du en administratör som vill jobba med inköp och beställningar för vår IT och teknikavdelning? Gillar du att jobba med varierade arbetsuppgifter och att ha många kontaktytor? Då ska du söka denna administratörsroll för att vara med och göra Sverige säkrare!
Ort: Stockholm
Sista dag att ansöka är 2023-04-11

Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati och våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som det ser ut vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
Ditt uppdrag är att administrera inköp av tekniskutrustning utifrån inkomna beställningar. Du kommer vara kontakten mellan beställare och leverantör och kommer att ta emot, samordna och genomföra beställningar och avrop från befintliga avtal.
Hos oss arbetar du i ett team tillsammans med kollegor som har liknande arbetsuppgifter. Ni har ett nära samarbete med andra roller internt till exempel genom att ni stödjer beställare i inköpsfrågor, kravställare i framtagande av kravspecifikationer och upphandlare vid nyinkomna inköpsbehov.
Tillsammans med dina kollegor arbetar du med att förbättra metoder och rutiner och det ligger på ditt ansvar att inköpen hanteras korrekt och att du dokumenterar ditt arbete.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Erfarenhet av administration med inslag av inköp
Intresse för IT och teknik
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift

Utöver detta är det meriterande om du har erfarenhet från följande område:
Hantering av inköp inom IT och teknik
Eftergymnasial utbildning inom relevant område

Du kommer att få handledning, utbildning och stöd av dina kollegor väl på plats!
Det här är kollegan vi söker
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är noggrann och strukturerad och som gillar att jobba med att utveckla administrativa processer. Du trivs med många kontaktytor och är kommunikativ.
För rollen krävs det att du är självgående, kan ta egna initiativ och att du kan leda och strukturera ditt arbete. Du behöver även tycka om att arbeta med förbättringar och med att bidra med dina synpunkter.
Anställningsvillkor och förmåner
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vi premierar hälsa och strävar efter balans mellan arbetet och livet utanför. Hos oss utövar du friskvård på din arbetstid och vi erbjuder både individuell träning och gruppträning i egna träningslokaler på vårt huvudkontor i Solna.
Som anställd vid en statlig myndighet har du fler semesterdagar än på många andra arbetsplatser. Det är din ålder som avgör hur många semesterdagar du har. Till och med det år du fyller 29 har du 28 dagar semester per år. Från och med det år du fyller 30 har du 31 dagar semester och från och med det år du fyller 40 har du 35 dagar semester.
Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som totalt innebär 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 77 37. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Rekryteringen kommer ske löpande.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (visa karta)
171 69  SOLNA

Jobbnummer
7567126

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säkerhetspolisen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säkerhetspolisen: