Administratör med god kunskap om beroende och psykisk ohälsa sökes!

Tyresö Kommun / Administratörsjobb / Tyresö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tyresö Kommun i Tyresö, Stockholm, Täby eller i hela Sverige

Vad vi gör och vill
Vuxenenheten är en del av Arbetsmarknads- och socialförvaltningen.

Vårt uppdrag är att utreda, tillgodose och följa upp vuxna kommuninvånares behov av stöd och behandling för att ta sig ur ett problematiskt bruk/beroende av alkohol, narkotika och/eller spel. Enheten har även ansvar för att stötta personer som vill lämna en kriminell livsstil. Att ge stöd åt målgruppens anhöriga ingår.

Enheten består av två delar, en myndighetsdel och en öppenvård. På enheten arbetar 10 socialsekreterare, fyra alkohol-och drogterapeuter, två gruppledare, en enhetschef och en administratör.

Det dagliga arbetet är ofta varierande, ibland akut och det ställer höga krav på att medarbetarna är flexibla och kan arbeta självständigt. För oss är ett gott bemötande, att vi alla hjälps åt, klienten i fokus och ett etiskt förhållningssätt av största vikt. Vi är ett trevligt gäng som tycker om att arbeta tillsammans.

Publiceringsdatum
2024-01-10

Om tjänsten
Vi söker nu en ersättare för vår fantastiska administratör som ska ta sig an en annan roll i förvaltningen.

Som administratör på vuxenenheten fungerar du lite som en spindel i nätet på enheten. Du servar två verksamheter med administrativa och praktiska göromål utifrån ett helhetsperspektiv.

Här ingår sedvanliga administrativa arbetsuppgifter som förekommer på en enhet inom socialtjänsten. Det handlar tex om fakturahantering, administration vid anställningar, telefoni, bil, arkivering och gallring, broschyrer, blanketter, avtalshantering, upprätta avtal för placeringar och hantering av vissa avgifter, bokning och beställning av kontorsmaterial, resor och lokaler mm.

Utöver det bemannar administratören vår reception och är därmed den första som våra klienter möter när de kommer på besök till oss. Detta ställer krav på att administratören har har erfarenhet av arbete med vår målgrupp och att du bland annat har kunskap i lågaffektivt bemötande. Även handledning av personer som arbetstränar eller har en lönebidragsanställning på enheten ingår i tjänsten.

Vid behov kan även andra uppgifter ingå, tex vara med socialsekreterare vid besök, ta hand om logistik och beställningar vid flytt eller utföra administrativa uppgifter åt en annan enhet eller för hela förvaltningen. Här är förmågan till flexibilitet, förmåga att kunna prioritera och att kunna se till helheten av största vikt.

Vem är du?
Du har minst fullföljd gymnasial utbildning inom ekonomi/administration. Vi vill också att du har flerårig erfarenhet av administrativt arbete och gärna att du har arbetat på en myndighet, fördel inom socialtjänsten. Du ska ha arbetat som boendestödjare eller liknande med målgruppen och det är meriterande om du har utbildning i MI och/eller lågaffektivt bemötande.

Det viktigaste för denna tjänst är att du värdesätter service högt och därför är gott bemötande och samarbetsförmåga en förutsättning. Vi söker dig som vill lära dig nya saker och har förmåga att planera och organisera ditt arbete effektivt. Vi ser gärna att du har mod och kapacitet att fatta beslut inom ditt eget arbetsområde och vill bidra till verksamhetens utveckling.

Du behärskar Officepaketet mycket väl. Kommunikation är naturligt för dig, både i skrift och tal. Du är van att kommunicera digitalt och välkomnar utveckling av digitaliseringsprocesser.

Som person är du självständig och initiativtagande. För att trivas hos oss behöver du tycka om människor och högt tempo. Du gillar oförutsägbara dagar med varierande arbetsuppgifter och trivs i rollen som spindeln i nätet. För dig är det viktigt att allt arbete håller god kvalitet men du har också förmåga att prioritera om arbetsuppgifterna hopar sig.

Vi letar efter en kollega som kan komplettera vår härliga arbetsgrupp så stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 19 januari 2024. Intervjuer kan komma att ske löpande. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon:

Enhetschef, Carina Engelke mail: carina.engelke@tyreso.se Telefonnummer: 08-578 294 18.

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer

Läs mer om hur det är att jobba hos oss: https://www.tyreso.se/jobba-hos-oss.html

Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss här trivs nya tankar!



Arbetsmarknads- och socialförvaltningens uppdrag är att på olika sätt hjälpa Tyresöbor som är i behov av extra stöd. Våra uppgifter omfattar bland annat barn- och ungdomsvården, missbruksvården, socialpsykiatri samt familjerätt och ekonomiskt bistånd till familjer och enskilda. Förvaltningen ansvarar dessutom för integration av nyanlända samt stöd och vägledning till personer som står utanför arbetsmarknaden.



Vi som arbetar här har alltid individen i fokus och samverkar för att uppnå bästa resultat. Som medarbetare hos oss gör du en viktig insats för samhället - och dina medmänniskor.



Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/8".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tyresö kommun (org.nr 212000-0092)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Carina Engelke
+46857829418

Jobbnummer
8382468

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tyresö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tyresö Kommun: