Administratör med ekonomikompetens

Asylrättscentrum / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Asylrättscentrum i Stockholm

I rollen som Administratör kommer du att vara ett operativt stöd för verksamheten och arbeta med en mängd olika administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen bestående av generalsekreterare, kanslichef och chefsjurist och vara involverad i många av organisationens processer. Rollen kräver en stor del eget ansvar och du förväntas styra arbetet inom dina ansvarsområden.

Publiceringsdatum
2021-12-15

Arbetsuppgifter
Administratörens arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:
Förbereda möten, seminarier, och personaldagar
Bistå i verksamhetens interna och externa rapportering
Ekonomisk redovisning och uppföljning tillsammans med kanslichefen
Personal- och löneadministration
Kontorsservice, kontakt med IT-support, telefoni, felanmälan, inköp av kontorsmateriel
Posthantering, fakturahantering, bankärenden
Formulera brev, styrelse- och mötesprotokoll, dokumentation m.m.
Bistå extern redovisningskonsult med underlag
Administration kopplad till Asylrättscentrums projekt
Övriga återkommande administrativa arbetsuppgifter vid behov

Kvalifikationer
Vi ser att du är en lösningsorienterad person med mycket god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt. Du trivs bra med att arbeta självständigt, är noggrann, prestigelös, effektiv och lägger stort fokus på kvalitet i ditt arbete. Vi ser även att du är serviceinriktad, strukturerad, och bra på att hålla tidsplaner. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
2-3 års erfarenhet av arbete som administratör eller annan relevant yrkesroll
Goda kunskaper i Office-paketet
God systemvana
Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska
Goda kunskaper i tal och skrift på engelska

Övrig information
Placeringsorten är Alvik/Stockholm
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med 6 månaders provanställning
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse
För anställningen tillämpas kollektivavtal

Ansökning
Sista ansökningsdag är 10 januari, men vi kommer att kalla till intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Skicka personligt brev och CV till kanslichef Mita Holmer, mita.holmer@sweref.org.
För eventuella frågor om tjänsten, kontakta Generalsekreterare Mårten Löfberg marten.lofberg@sweref.org.
Mångfald, jämlikhet och icke-diskriminering är centrala värden för Asylrättscentrum och vi ser gärna sökande med olika bakgrund.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-10

Adress
Asylrättscentrum
Taptogatan 6 1TR
11526 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan administratör ".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Asylrättscentrum
Taptogatan 6 1TR (visa karta)
115 26  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: mita.holmer@sweref.org

Jobbnummer
6183789

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Asylrättscentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Asylrättscentrum: