Administratör med arkivredogöringsuppdrag

Göteborgs kommun / Assistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Orust eller i hela Sverige

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!

Publiceringsdatum
2024-08-07

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en administratör med arkivredogöringsuppdrag till vår enhet Reception och Administration i socialförvaltningen Centrum. Tjänsten är ett vikariat á ca 6 månader med chans till förlängning.

I rollen som administratör med arkivredogöringsuppdrag kommer ditt huvuduppdrag vara att ansvara för arkivredogöringen i olika arkivlokaler tillhörande vår förvaltning.
Detta innebär att säkerställa att arkivmaterial hanteras enligt gällande riktlinjer och lagar, samt att arkiven är ordnade och lättillgängliga. Du kommer även bidra i att organisera, kategorisera och digitalisera dokument och handlingar för att säkerställa att de är korrekt arkiverade och lättillgängliga för framtida behov.

En stor del av arbetet handlar även om att hantera begäran av allmänna handlingar. Du kommer i din roll motta och lämna ut handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen och andra relevanta regelverk.

Du kommer utgå från våra arkivlokaler på Första Långgatan 21 och 28 samt Mäster Johansgatan 2 där du kommer att arbeta självständigt med dina arbetsuppgifter. Det kan även förekomma visst arbete på vår arkivlokal på Skånegatan 9A.
Du tillhör ekonomiavdelningen vilket innebär att du kommer att vara kollega med ett flertal administratörer inom den administrativa enheten och även med övriga administratörer i avdelningen. Din närmsta kollega är den arkivredogörare som arbetar på Skånegatan 9 A.

Du förväntas sätta arbetsuppgifternas och verksamhetens behov främst vilket gör att du agerar prestigelöst och flexibelt. Ibland krävs det att du ställer om och stöttar upp i kollegors ansvar och under perioder kan även andra arbetsuppgifter tillkomma än de ordinarie, exempelvis andra administrativa uppgifter som tillhör enhetens uppdrag.

Kvalifikationer
Vi ser det som krav att du som söker tjänsten har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, samt att du har erfarenhet av arbete med Treserva. Vi ser det även som ett krav att du har tidigare erfarenhet av arbete med arkivredogöring.
Vidare ser vi det även som krav att du har en fullgjord gymnasieexamen samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du behöver även ha mycket god digital kompetens för att bland annat kunna hantera vårt digitala arkiv.

Vi ser det som meriterande om du har gått kurser- eller har utbildning inom arkivering.

Som person söker vi dig som är noggrann. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Du behöver även vara självständig och kunna agera på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.

Slutligen behöver du även vara strukturerad. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat, metodiskt och ser till att arbetet slutförs när det ska.

Stämmer detta in på dig? Tveka in med att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C203448".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Centrum

Kontakt
Enhetschef
Turkay Rahimova
turkay.rahimova@socialcentrum.goteborg.se
031-367 91 23

Jobbnummer
8827127

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: