Administratör med ansvar för reception till eHälsomyndigheten

eHälsomyndigheten / Receptionistjobb / Stockholm
2018-04-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör med ansvar för reception till eHälsomyndigheten" (publicerad 2018-12-07) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eHälsomyndigheten i Stockholm, Kalmar, Växjö, Karlskrona eller i hela Sverige

Vi på eHälsomyndigheten söker nu en Administratör med ansvar för reception till enheten Administrativ service i Stockholm.

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Enhetens ansvarsområden är att driva myndighetens arbete inom intern informationshantering, förvaltning av lokalerna samt vara ett administrativt stöd för interna och externa tjänster.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Bemanna eHälsomyndighetens reception.
• Sköta myndighetens posthantering och utskick.
• Administrativt stöd för myndighetens verksamhet, tex resebokning, beställning av förbrukningsmaterial och felanmälan.
• Enklare ekonomiuppgifter såsom kontering och fördelning av fakturor.
• Enklare IT-administrativa uppgifter.



Vi söker dig som har:

• Gymnasiekompetens eller motsvarande.
• Minst 2 års erfarenhet av administrativt och eller receptionsarbete.
• Grundläggande kunskap i Office-paketet
• Kunna uttrycka sig mycket bra i tal och skrift i svenska språket.
• Har ett självgående, initiativtagande och stabit sätt att agera.



Meriterande är:

• Erfarenhet av Public 360 eller motsvarande dokument och ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av hantering av allmänna handlingar
• Erfarenhet från offentlig förvaltning



Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



Information om tjänsten
Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställning är i Stockholm. Då vi har kontor på två orter kan det förekomma behov av resor mellan Kalmar och Stockholm.

eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Frågor angående tjänsten besvaras av Rekryterande chef, Johan Carlström Enhetschef för enheten Administrativ service, tel 010-458 62 12, HR-specialist Carolin Gullberg, tel 010-10 60 718; Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04; och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast den 18 april 2018.



Om eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-04-04

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
eHälsomyndigheten

Adress
eHälsomyndigheten
St Eriksgatan 117
11343 Stockholm

Kontorsadress
St Eriksgatan 117

Jobbnummer
4061232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eHälsomyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eHälsomyndigheten: