Administratör lön-pension-försäkring till SSG

Experis AB / Administratörsjobb / Sundsvall
2023-02-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör lön-pension-försäkring till SSG" (publicerad 2023-02-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Kramfors eller i hela Sverige

SSG samlar svensk industri och skapar standardiserade tjänster för att göra industrin mer säker, effektiv och hållbar. I över 60 års tid har några av svensk industris främsta experter samverkat i våra kommittéer för att hitta gemensamma lösningar på gemensamma problem, lösningar som SSG förverkligar. Resultatet är ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för anläggningar, entreprenörer och leverantörer.

SSG är i stark tillväxt och våra ambitioner är höga. Vi arbetar för en breddning av våra erbjudanden på en internationell marknad, där vi ser både tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö, hållbarhet och digitalisering där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig.

På huvudkontoret i Sundsvall arbetar cirka 80 personer och vi finns även representerade i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik. SSG - Setting new standards.

SSG är inne i en mycket spännande fas och söker dig som vill vara med att bidra till vår utveckling och tillväxt. Trivs du i en tjänst med ansvar och självständigt arbete samtidigt som du ger service till våra medarbetare? Sök då tjänsten som administratör hos oss!

Publiceringsdatum
2023-02-01

Dina arbetsuppgifter
Som administratör hos oss kommer du ha en bred roll och en viktig funktion i bolaget för det dagliga arbetet på ekonomiavdelningen. Det innebär att du behöver vara flexibel och trivas i en roll där du hanterar många olika arbetsuppgifter. Inriktningen är främst inom löner, tidrapporter, personaladministration och försäkringar. Tjänsten är ny, vilket innebär att du delvis kommer få möjlighet att forma den utefter dina kompetenser och intressen. Du rapporterar till Ekonomichefen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst bestå av:



* Löneprocessen - tidrapporter och andra underlag till lönehandläggare
* Statistik
* Hantering av resurser och användare i affärssystem
* Personal- och anställningsadministration
* Support inom lönefrågor
* Process och praktisk hantering av resor, utlägg och representation
* Administration av anställningsrelaterade frågor som exempelvis pension och försäkringar, löneväxling och bilförmåner
* Övrig administration för kontor och inköp med mera



Du ingår i ett team på fem medarbetare på ekonomiavdelningen och samarbetar med övriga funktioner på huvudkontoret i Sundsvall där tjänsten är placerad.

Vem är du?

Vi söker dig som har gymnasial utbildning inom lämpligt område och några års erfarenhet av arbete med löner, tidrapportering, pension och försäkring. Du är väl förtrogen med tillämpning av regelverk och praxis inom området. Du har god administrativ förmåga och är en van användare av Excel.

Kontaktytorna i denna roll är många och du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med kollegor och samarbetspartners. Vidare är du positiv, serviceinriktad och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du arbetar noggrant och effektivt med en hög kvalitet och tar ett stort eget ansvar för det som behöver göras.

Du har högt intresse för SSG s ledande principer affärsmässighet, kvalitet, kundfokus och hållbarhet, som våra värderingar Respekt, Ansvar, Öppenhet och Proaktivitet.



Vad kan vi erbjuda dig

SSG är i en stark tillväxtfas och du blir en viktig del av SSG:s utveckling och framtid. Vi erbjuder dig ett variationsrikt arbete där du får vara en del av både utveckling och utmaningar kopplat till tillväxten. På SSG satsar vi på ledar- och medarbetarutveckling och att utveckla vår kultur. Vi arbetar i agila tvärfunktionella team och har korta beslutsvägar med stor möjlighet att påverka utvecklingen inom respektive ansvarsområde. Vi har stort fokus på vår egen arbetsmiljö och en hållbar prestationskultur, vilket skapar trivsel och gemenskap. Vi erbjuder friskvårdstid och friskvårdspeng, vinstdelning, sommar-och vintertid, arbetstidsförkortning samt privatvårdförsäkring.



Kontaktuppgifter för detta jobb
Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering och har du frågor eller vill veta mera är du välkommen att ringa Karin Frisendahl, 070- 377 45 46, karin.frisendahl@jeffersonwells.se.

Din ansökan vill vi ha via länken senast den 20 februari.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "eff1d106-24f5-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
SSG

Kontakt
Karin Frisendahl
+46703774546

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Experis AB varit leverantör

Jobbnummer
7401685

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: