Administratör Lön & HR

Obos Bbl AB / Administratörsjobb / Växjö
2022-08-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör Lön & HR" (publicerad 2022-08-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Obos Bbl AB i Växjö, Sävsjö, Vetlanda, Jönköping, Linköping eller i hela Sverige

Vi söker dig som är en engagerad och vass löneadministratör tillika HR-administratör. Vi tror att du redan nu har god erfarenhet av lönehantering och kanske är du nyfiken på att bredda dig och ta dig an även andra administrativa arbetsuppgifter på vår HR-avdelning.

OBOS i Sverige växer och vi är på väg in i en ökad digitalisering och vill skapa en proaktiv lönefunktion och effektiv HR-avdelning där du och dina kollegor kommer vara en viktig del i utvecklingen. Du kommer att ingå i OBOS HR & Löneteam. ****

Om rollen

Som administratör inom HR & Lön är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:

- arbeta brett inom hela löneområdet och med hela löneprocessen.
- arbeta självständigt, sköta lönehantering och utbetalning för både tjänstemän och yrkesarbetare.
- tolka kollektivavtal, hantera avvikelser, semesterberäkning, arbetsgivardeklarationer, uppföljningar, utlägg, reseräkningar, systemunderhåll samt framtagande av statistik, arbetsgivarintyg.
- samarbeta i teamet kring pensions- och försäkringslösningar och ha kontakt med HR Business Partners, chefer och medarbetare i olika frågor.
- ha kontakt med myndigheter, samarbetspartners eller andra externa aktörer inom avdelningens ansvarsområde. Det kan gälla medarbetares årsinkomster och sjukskrivningar, eller uppföljning av leverans från företagshälsovården etc.
- vid behov hålla utbildningar för chefer och medarbetare inom olika typer av HR & Lönefrågor kopplat till våra rutiner och system.
- ansvara för all administration i samband med rekryteringar, utbildningar, arbetsmiljöarbete och företagshälsovård. Det kan gälla bokning av undersökningar, framtagande av avtal och underhåll av våra system.
- underhålla systemen inom avdelningen, dokumentation och ansvara för årliga revisioner.

Vi söker dig som har:

- Relevant eftergymnasial utbildning inom lön och ekonomi och HR
- Erfarenhet av arbete med lönehantering
- Bred systemerfarenhet, främst i personal & lönesystemet Hogia
- Erfarenhet av lönehantering för skiftavlönade är meriterande, gärna inom byggbranschen
- Flytande i svenska i både tal och skrift

Publiceringsdatum
2022-08-04

Dina personliga egenskaper
För att trivas hos oss och lyckas i rollen krävs att du är ansvarstagande och driver ditt eget arbete strukturerat mot uppsatta leveransdatum.

Du känner dig trygg med att ta egna beslut och att arbeta självständigt.

Du är en fena på att planera och organisera ditt arbete på ett realistiskt sätt samt kunna förutse och utveckla genomförbara och effektiva lösningar på problem.

Vidare ser vi att du kan arbeta i en föränderlig miljö där du har en vilja att lära dig nytt och våga utmana det befintliga. Du är duktig på att få saker att ske och driver gärna nya initiativ och satsningar både inom och utanför dina ansvarsområden.

Då rollen även kräver att du stöttar och utbildar medarbetare och chefer krävs en god kommunikativ förmåga.

Vi erbjuder dig:
Samhällsengagemanget , och hjärtat OBOS har för våra städer, är en av de saker som gör medarbetarna stolta över att arbeta här. Dessutom är vi engagerade i att skapa en inkluderande kultur , både internt och externt, där alla ska känna sig välkomna och kunna vara sig själva. Hos oss får du ett jobb med mening!

I OBOS finns oanade möjligheter! OBOS är Norges största kompetenshus inom fastigheter och vi är måna om att du ska kunna utveckla din kompetens och uppfylla din karriärdröm.

Vi kan erbjuda en inspirerande och innovativ miljö med hög professionell nivå, vilket ger dig goda möjligheter att forma din egen vardag. Intressanta och utvecklande arbetsuppgifter med utrymme för innovation gör det roligt att gå till jobbet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast.

Löneteamet är placerat i Myresjö och HR-teamet finns representerade i Växjö och Solna.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 8 augusti!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag.

För mer information om tjänsten kontakta Helena Rosendahl, HR Business Partner, Helena.rosendahl@obos.se, OBOS Sverige.

OBOS är en av Sveriges och Norges största bostadsutvecklare och ägs av sina drygt 500 000 medlemmar. OBOS grundades i Oslo 1929 och erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus, radhus, parhus och flerbostadshus, i stad och på landsbygd.

Koncernen har omkring 2 500 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem. Vi verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. OBOS utvecklar flerbostadshus på entreprenad i större städer och är Sveriges ledande aktör inom industriellt och hållbart byggande i trä.

OBOS mål är att erbjuda 20 procent av bostadsutbudet genom boköpsmodeller för att ge fler möjligheten att äga sitt boende.
Vi har ett aktivt samhällsengagemang och 10 procent av vinsten i OBOS går tillbaka till samhällsnyttiga ändamål. Vi miljöcertifierar våra bostäder och bygger gärna socialt, grönt och ekonomiskt hållbara trädgårdsstäder.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
OBOS BBL AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Obos Bbl AB (org.nr 559222-1054), https://obos.se

Arbetsplats
Obos

Jobbnummer
6859516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Obos Bbl AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Obos Bbl AB: