Administratör Lokal Support Hälsingland

Polismyndigheten Gävleborgs län / Administratörsjobb / Ljusdal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ljusdal, Nordanstig, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Gävleborgs län i Ljusdal, Gävle eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill bidra till att utveckla polismyndigheten till Sveriges modernaste myndighet!
Allmänt
Gävleborgs län är Norrlands sydligaste län och har ca 280 000 invånare fördelat på landskapen Gästrikland och Hälsingland. Gävle, som är länets huvudort, är beläget ca 200 km norr om Stockholm och har goda kommunikationer till övriga länet och landet. Myndigheten, som har ca 600 anställda, består av en polisoperativ verksamhet och en stabsverksamhet.
Myndigheten arbetar idag aktivt för att år 2013 bli nominerad till utmärkelsen Sveriges modernaste myndighet. Som ett led i att nå detta arbetar myndigheten med en särskild metod för att öka delaktigheten hos medarbetare i myndighetens utvecklingsarbete. Målet för rättsväsendet är den enskildes rättssäkerhet och rättstrygghet. Målet för polisen är att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Förutom att minska brottsligheten och öka tryggheten ska också service erbjudas inom ett antal områden. Serviceärenden kan vara anmälningsmottagning, hantering av passansökningar, hittegods, ansökan om vapentillstånd, tillstånd att demonstrera men även utskrift av inspelade förhör och utredningsuppgifter. Service handlar också om att biträda andra myndigheter. Våra servicemottagare skall vara nöjda med vår tillgänglighet, vårt bemötande och våra handläggningstider.
Lokal Support
Allt arbete i myndigheten syftar till att vi har en väl fungerande kärnverksamhet. För att skapa så bra förutsättningar som möjligt för myndighetens chefer och medarbetare renodlas kärnverksamheten. Det arbete som främst är av administrativ, verksamhetsstödjande och servicekaraktär bedrivs sedan den 1 januari 2010 i den polisoperativa verksamheten.
Arbetsuppgifterna omfattar allt från receptionstjänst, tillstånd och förundersökningsledarstöd. De lokala supportenheterna ska ha kompetens och resurser för de arbetsuppgifter som receptionerna ansvarar för, digitalt skrivfunktionsarbete, registratur samt administrativt förundersökningsledarstöd.
Dina arbetsuppgifter, funktionsbeskrivning:
• administrativ beredning och handläggning av kriminal- och trafikärenden
• utskrifter av inspelade förhör
• vid behov handläggning av beslagsärenden
• vid behov arbete i receptionen med hittegods- och tillståndsärenden samt anmälningsupptagning
Din bakgrund - kunskapskrav:
• gymnasieexamen eller motsvarande
• mycket god datavana
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska
• B- körkort
Meriterande är ytterligare språkkunskaper och erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
Vår syn på dig - egenskaper och förhållningssätt : Du ska
• vara ansvarstagande, serviceinriktad och kvalitetsmedveten
• vara strukturerad och noggrann
• kunna arbeta självständigt, med hög kvalité även under tidspress
• ha god förmåga att samarbeta och samverka
• kunna hantera stressiga situationer
• ha god social kompetens, vara kommunikativ och ha hög integritet
• vara utåtriktad och ha förmåga att skapa och bevara goda sociala relationer
Du är engagerad, effektiv, ansvarstagande, flexibel och serviceinriktad, kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann.

Publiceringsdatum
2010-12-30

Övrig information
Polismyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Dagtid - flextid, viss kvällstjänstgöring

Tillträde
1 mars 2011

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning, provanställning sex månader

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-17
Ansökan, innehållande personligt brev, CV och referenter, samt märkt med diarienummer A713-9537/10, för funktion som administratör Lokal Support Hälsingland skall ha inkommit till Polismyndigheten i Gävleborgs län, HR-enheten, Box 625, 801 26 Gävle eller via
e-post polismyndigheten.gavleborg@polisen.se senast den 17 januari 2011
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
chefen för Lokal Support Hälsingland Maud Flink på telefon 0270-72331 eller mobiltelefon 070-618 70

Facklig kontakt
OFR/S Lena Bogren, tel 11414
OFR/P Lennart Proos, tel 11414
Jusek Frank Juhlin, tel 11414

Företag
Polismyndigheten Gävleborgs län

Adress
Polismyndigheten Gävleborgs län
Box 625
80126 GÄVLE

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0650-35000
Faxnummer: 0650-35176

Jobbnummer
811967

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Gävleborgs län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Gävleborgs län: