Administratör/leverantörsreskontra

Cap Urval AB / Ekonomiassistentjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cap Urval AB i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige

Norden Machinery i Kalmar rekryterar en Administratör med inriktning leverantörsreskontra (för tillsvidareanställning i företaget, ej inhyrning).

FÖRETAGET
Norden är världsledande inom tillverkning av tubfyllningssystem. Varje år levereras ca 150 maskiner över hela världen och idag finns ca 5 000 maskiner i drift. Norden omsätter ca 500 MSEK och har 225 medarbetare i Kalmar där tillverkning av maskinerna sker. Norden ingår i den italienska gruppen Coesia. www.nordenmachinery.se

VI ERBJUDER
Vi förstärker vår ekonomiavdelning med en skicklig administratör. Den här tjänsten är för dig som önskar ett administrativt arbete med varierande uppgifter, och som som vill trivas och utvecklas i ett internationellt, expansivt och tekniskt ledande maskintillverkningsföretag.

ROLL OCH UPPGIFTER
Vi behöver förstärka på flera områden inom ekonomiavdelningen och anpassar därför en tjänst till detta.

Huvuduppgiften är att hantera leverantörsfakturor och leverantörsreskontra. Det gäller dels fakturor för inköp av direkt material mot inköpsorder, dels omkostnadsfakturor. Vi hanterar årligen 16 000-17 000 fakturor. Reskontran är fullt integrerad med affärssystemet. Elektronisk fakturahantering är under införande. I ditt arbete har du daglig kontakt med kollegorna på ekonomiavdelningen samt på inköpsavdelningen. Du har också kontakt med företrädare för leverantörer.

En annan uppgift är att vid arbetstoppar stötta kollegorna på speditionsavdelningen, vilka arbetar med skeppning och transporter, och då med framför allt med att ställa ut kundfakturor och att beställa kurirfrakter. Arbetet här är tidsstyrt varför tempot periodvis kan vara högt. En tredje uppgift kan vara att fungera som backup inom lönehantering.

Publiceringsdatum
2014-02-28

Kvalifikationer
Vi söker dig som önskar varierande administrativa uppgifter, som har ekonomisk gymnasieutbildning, relevant KY-utbildning eller motsvarande. Du har erfarenhet av liknande uppgifter, framför allt fakturahantering och leverantörsreskontra. Erfarenhet av speditionsarbete och lönehantering är meriterande. Du har arbetat i något större affärs-/ekonomisystem, t.ex. IFS eller SAP, samt har god kunskap i svenska och engelska, i tal och skrift.

Som person är du noggrann och ordningssam samt serviceinriktad och initiativtagande. Du är en sann lagspelare som också arbetar bra på egen hand. Du förmår, och trivs med att, arbeta med flera saker parallellt, också under tidspress.

iNTRESSERAD?
Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Per Dahlgren vid Cap Urval, som vi samarbetar med i denna rekrytering, tel. 0480-42 00 24.

Unionens representanter vid Norden Machinery når du via företagets växel, tel. 0480-44 77 00.

Din intresseanmälan med meritförteckning, märkt "Administratör/leverantörsreskontra", sänder du senast den 18 mars till: info@capurval.se eller Cap Urval AB, Box 217, 391 22 KALMAR.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-18
Vänligen skicka din intresseanmälan från din egna e-postadress.
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@capurval.se

Kontakt
Per Dahlgren, Rekryteringskonsult 0480-420024 (Kontor) info@capurval.se

Företag
Cap Urval AB

Adress
Cap Urval AB
Box 217
39122 KALMAR

Kontorsadress
Kaggensgatan 17
Kalmar

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0480-420024
Faxnummer: 0480-420054
E-postadress: info@capurval.se

Jobbnummer
1794775

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cap Urval AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cap Urval AB: