Administratör/Kyrkoskrivare

Askims församling / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Askims församling i Göteborg

Askims församling söker Administratör
Askims församling sträcker sig längs kusten i sydvästra Göteborg.

Församlingen omfattar tre geografiska områden med kyrka och välfungerande ändamålsenliga lokaler i varje område. Ett 30-tal anställda arbetar här i olika funktioner. Församlingen har ca 27 000 invånare, varav ca 16 600 är medlemmar i Svenska Kyrkan. Inom församlingens gränser ligger ett mycket stort affärs- och industriområde och hela församlingen präglas av nybyggnation med stark inflyttning.

Uppdraget:
I rollen som administratör i Askims församling ingår du i en arbetsgrupp bestående av administrativ personal och vaktmästare. Arbetet leder kanslichefen och kommer du att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter på en pastorsexpedition. Det innebär bland annat samordning av församlingens administrativa ärenden till exempel kyrkobokföring, diarie- och arkivfrågor samt hantering av bokningar av vigslar, dop och begravningar. I tjänsten ingår även kontant- och inköpshantering samt viss fakturahantering. Vidare kommer det att finnas ett visst utrymme att driva förbättringsarbete avseende församlingens administrativa processer och rutiner.

Tillsammans med din kollega kommer du att möta människor i olika skeden i livet både genom direkt kontakt och via telefon. Det innebär att du behöver vara balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Vi söker dig som har:
- en eftergymnasial utbildning inom administration/förvaltning
- stor kunskap och erfarenhet av digitala arbetssätt.
- erfarenhet från att ha arbetat med Microsoft 365
- tidigare arbetserfarenhet från arbete med administration och service.
- mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- är medlem i Svenska kyrkan och delar dess värderingar

Det är meriterande om du:
- har erfarenhet från liknande tjänst inom Svenska kyrkan
- har kunskap om hur GDPR påverkar det administrativa arbetet i en organisation.
- har arbetat med Aveny bokning och Public 360.
- har erfarenhet från kommunikationsarbete och informationshantering.

Som person har du:
- förmåga att hantera ärenden på ett professionellt och kvalitativt sätt.
- ett intresse och en förmåga att hjälpa andra samt är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och intressenter.
- förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra arbetsuppgifter och nå mål
- förståelse för det gemensamma uppdraget, agera utifrån det och bidra till helheten.
- kunskap om hur du använder tiden effektivt, arbetar systematiskt och metodiskt för att slutföra arbetsuppgifter och följa upp resultat.

Upplysningar och tjänsten lämnas av:
- Kanslichef Daniel Olander, daniel.olander@svenskakyrkan.se, 031-731 6312
- Kyrkoherde Eric Muhl, eric.muhl@svenskakyrkan.se, 031-731 6315
- Facklig företrädare Lars Svernling, Vision 0523-668 410

Ansökan och intervju:
Varmt välkommen med din ansökan till Askims församling, senast måndagen den 16 januari 2023

Eventuella intervjuer planeras till måndagen den 23 januari 2023.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/393".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Askims församling (org.nr 252001-5187)

Kontakt
Daniel Olander
daniel.olander@svenskakyrkan.se

Jobbnummer
7302239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Askims församling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Askims församling: