Administratör kvavvalidering

Devotum AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm, Sundbyberg, Södertälje, Strängnäs, Norrtälje eller i hela Sverige

Till vår kund i Sundbyberg söker vi efter en konsult/er för nedanstående uppdrag.
BakgrundTjänsten är placerad på enheten Kravvalidering, avdelning Systemutveckling. Enheten har till uppdrag att genomföra förkvalificeringar av stödtjänster samt följa upp dessa funktioner. Enheten ansvarar även för kravvalidering kopplat till överensstämmelseförfarandet enligt anslutningskoderna, och finns även representerade i flera olika arbetsgrupper och utvecklingsprojekt.
Enheten är i en tillväxtfas och består i dagsläget av en enhetschef, sju medarbetare, och tre konsulter. Medarbetarna och konsulterna är indelade i två team: ett för förkvalificering och uppföljning av stödtjänster, och ett för överensstämmelseförfarandet för anslutningskoderna.
I och med tillväxten har behov av avlastning i de administrativa uppgifterna uppkommit. Många av processerna i det dagliga arbetet är i behov av effektivisering parallellt med deras utförande. Exempel och vidare beskrivning ges nedan.
UppdragsbeskrivningKonsulten kommer att tillhöra enheten Kravvalidering. Uppdraget omfattar att stötta både enhetschef och medarbetare i det administrativa dagliga arbetet, men också även föreslå förbättringar, och eventuellt genomföra dessa, i de processer som konsulten arbetar eller kommer i nära kontakt med. I rollen som administratör kommer konsulten att ha en stöttande roll, efter verksamhetens behov.
Konsulten kommer att till exempel delta på interna möten i en administrativ roll för att föra protokoll, men också delta i förkvalificeringsprocessen genom att fördela ärenden, diarieföra, följa upp planering, och hantera viss extern kommunikation. Det förväntas inte att konsulten besitter djup teknisk kunskap, men ska kunna orientera sig bland de resurser som finns tillgängliga för att med hjälp av medarbetare kunna besvara frågor från externa aktörer, alternativt vidarebefordra till, för sakfrågan, rätt resurs.
Målet med uppdraget är att medarbetarna som handlägger förkvalificeringsärenden ska ges förbättrade förutsättningar att hantera de tekniska aspekterna i sitt arbete, minimera handläggningstiden per ärende, och ges utrymme att förbättra de interna tekniska processerna för förkvalificering.
Konkreta arbetsuppgifter vilka uppdraget omfattar beskrivs i punktform i kapitlet nedan.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till uppdragsgivaren i det löpande arbete.
ArbetsuppgifterI rollen som administrativ konsult kommer du att arbeta i förkvalificeringsprocessen för frekvensregleringsreserver och uppföljning av stödtjänstleveranser.Konsultens arbetsuppgifter innefattar, men är inte begränsade till:
Stötta enhetschef/teamledare i planering och möteskoordinering
Delta på möten; koordinera dagordning, agenda, anteckningar/protokoll
Svara på/samordna e-post till Svenska kraftnäts leverantörer av administrativ karaktär, så som testförfrågningar, uppföljning av stödtjänstleveranser m.m.
Hantera registrering av ärenden, t.ex. beställa ärendenummer till förkvalificeringsärenden i diarium
Genomföra administrativa arbetsuppgifter i förkvalificerings- och uppföljningsprocessen av stödtjänstleveranser
Bokföra i vårt egenutvecklade administrationssystem och bevaka tidsfrister
Administrativt hantera förkvalificeringsärenden i förberedelse för utlämning av allmänna handlingar
Administrativt hantera förkvalificeringsärenden vid införandet av BRP/BSP roller
Föreslå effektiviseringsåtgärder för uppgifter inom ramen för uppdraget
Vid behov kan även arbetsuppgifter av administrativ art som inte listats här förekomma

SäkerhetsprövningSäkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).
PlaceringStockholm, resor kan förekomma (in- och utrikes).
Konsulten kan erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor, förutsättning är att inställelsetiden till uppdragsvirarens kontor i Stockholm är max 2 timmar under arbetstid, vardagar. Detta beslutas i samråd med beställaren.
Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:Obligatoriska kravHögskole-/Universitetsutbildning minst 120p/180hp inom administration eller ekonomi.
Kompetens och Erfarenhet-Dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativa roller. Tre genomförda uppdrag under de senaste fem åren inom administration med arbetsuppgifter enligt beskrivning under Arbetsuppgifter ovan.
• Minst 2 års erfarenhet av självständigt arbete i Officepaketet: t.ex. Word, Excel, Power Point, Visio)

Mervärdeskrav:-Minst tre års dokumenterad administrativ erfarenhet inom en statlig instans - Minst fem års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som administrativa roller

ÖVRIGT: Uppdragsperiod: 02-sep-2024 - 01-sep-2025 Villkor för option/uppdragsförlängning (antal månader): 12 Möjlighet till distansarbete: Ja Omfattning distansarbete: Upp till 40 % Arbetstimmar per vecka:40,00

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Devotum AB (org.nr 556685-9293), http://www.devotum.se

Arbetsplats
Devotum

Kontakt
Corazon Wiksell
corazon.wiksell@devotum.se
070-586 93 11

Jobbnummer
8735994

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Devotum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Devotum AB: