Administratör/kundbokare till installationsbolag

Komet Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Är du en noggrann person som trivs med administrativa arbetsuppgifter samtidigt som du gärna har kundkontakt? Då har Komet jobbet för dig!

Komet söker för kunds räkning en noggrann administratör med skinn på näsan. Vår kund är ett installationsbolag inom Kabel TV/Bredband och Fiber/LAN och är beläget i Kungsbacka/Göteborg med filial i Stockholm, Skarpnäck. Tjänsten är placerad i Stockholm och har blivit ledig då nuvarande administratör valt att söka sig vidare. Tillträde till tjänsten beräknas ske omgående.

I rollen som administratör och kundbokare stöttar du installationsavdelningen med kundbokningar av service- och installationsuppdrag och utgör ett stöd för hela kontorsavdelningen i diverse administrativa sysslor. Tyngdpunkten ligger på att boka kunder och stansa samt registrera data i Excel och Word. Utöver det ingår även arkivering och posthantering, samt att ta emot telefonsamtal och besökare till företaget. Att arbeta som administratör innebär även att du har ansvar för övrig kontorsassistans, som att beställa kontorsmaterial, hålla ordning i kök och allmäna utrymmen.

Är du den vi söker?

Vi tror att du har jobbat minst ett år som administratör och har mycket goda datakunskaper, främst inom word och excel. Du är noggrann och har ett helhetstänk i ditt arbetssätt då det är många skilda delar som ingår i arbetsrollen. Du är kreativ men tycker samtidigt om ordning och struktur. Utöver det trivs du i en koordinerande roll och är duktig på svenska språket i tal och skrift.

Som person är du serviceminded och framåt och är inte rädd för att ta initiativ. Du har ett inre driv och en förmåga att slutföra de uppgifter du påbörjat. Att kontakta kunder per telefon är en naturlig del av arbetet så det är meriterande om du tidigare arbetat med telefonen som redskap. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet, men arbeta ute hos en av våra kunder. För rätt person finns goda möjligheter till rekrytering (anställning hos kund).

Start: Omgående, gärna redan måndag 29/5
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid 07.30-16.30
Lön: 18 000 kr/mån
Ansökan: Intervjuer hålls löpande så skicka in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Publiceringsdatum
2013-04-25

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
KC-AK, Konsultchef 020-252600

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Box 70368
10724 Stockholm

Jobbnummer
1533690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: