Administratör/koordinator till Atea Logistics

Inpeople Sverige AB / Lagerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inpeople Sverige AB i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Tingsryd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-03-11

Arbetsuppgifter
Vill du följa med på en spännande framtidsresa inom ett område under stor tillväxt? Gillar du administrativa sysslor som kombineras med mycket kundkontakt? Om du dessutom trivs i en roll
där du får utlopp för både ditt miljö- och hållbarhetsintresse är detta helt rätt tjänst för dig! Atea Logistics söker nu nya positiva och självgående lagspelare till teamet inom ARS (Asset recovery services).

Atea Logistics är en intern distributör inom Atea Group och Atea Logistics erbjuder marknaden ITprodukter samt olika typer av produktnära tjänster under livscykelns alla faser. Vi söker nu två nya medarbetare för att bygga upp ett nytt team inom ARS. Teamet består idag av fyra personer med olika roller inom försäljning och affärsutveckling inom området för Asset recovery.

Som administratör/koordinator har du sällan en dag som är den andra lik. Dagarna är varierande både i uppgifter och tempo vilket ställer krav på flexibilitet. Din huvudsakliga uppgift är att finnas tillgänglig för Atea Logistics kunder och vara behjälplig i de frågeställningar som dyker upp. Du ska vara experten inom området och kunna hjälpa till i olika utmaningar som dyker upp. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att svara på frågor kring order, leverans, tjänster, garantier & reklamationer etc. men även ta fram rapporter och läsa in inhämtade data.

Med kunden i fokus säkerställer du tillsammans med andra på Atea att vi levererar den förväntade kvalitén och bidrar gärna i förbättringsarbeten.

Tjänsterna löper på heltid och du kommer erbjudas anställning direkt av Atea Logistics. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Profil
Som person är du social, engagerad, proaktiv, initiativrik och strukturerad. Du är även självgående och tar egna initiativ och eget ansvar samtidigt som du är flexibel och har lätt att ställa om bland olika uppgifter.

Du har utpräglade sociala egenskaper samt en positiv grundsyn och drivs av att prestera goda resultat både enskilt och i grupp.

Vi ser gärna att du jobbat i en serviceinriktad roll tidigare där administrativa uppgifter också förekommit.

Du har en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift i svenska så väl som engelska. När det kommer till teknik har du god datorvana och besitter goda kunskaper i Microsoft Officepaketet.

Arbetet med urvalet sker löpande och vi vill därför gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mathilda Petersson Carlberg på 0470-747672

Välkommen att ansöka!

Om företaget
Atea är norra Europas ledande aktör inom IT-infrastruktur. Koncernen sysselsätter 7500 medarbetare. För Atea står hållbarheten i fokus. Vi tar vår del av ansvaret för hållbar samhällsutveckling och bidrar till resurseffektiv hantering av IT-utrustning. Det är så vi gör IT hållbar och minskar miljöpåverkan, ökar effektiviteten och minskar kostnaderna. På Atea hjälper vi våra kunder med effektiv produkthantering under hela livscykeln. Goitloop är Ateas koncept för att hjälpa kunderna att avyttraföråldrad IT-utrustning och hjälpa till att föra utrustningen till den cirkulära ekonomin. Goitloop är ett av de största återbruk- och återvinningsprogrammen i Norden idag och framförs vid Ateas moderna och hållbara logistikcenter i Växjö.

Atea Logistics är ett toppmodernt återbruk-, logistik- och konfigurationscenter med totalt 27000 kvadratmeter inklusive kontor och produktionsområden. Här fokuserar Atea på effektivitet och hållbarhet under IT-produkternas livscykel. För att slutföra livscykeln erbjuder Atea tjänster för retur av gamla och begagnade produkter. Dessa kommer sedan att återvinnas eller få ett nytt liv beroende på produktens tillstånd, vilket sparar miljön stora mängder EE-avfall. Goitloop hanterade mer än 450 000 enheter förra året.

Om företaget
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings - och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inpeople Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3131".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inpeople Sverige AB (org.nr 556793-8849), http://www.inpeople.se

Jobbnummer
6427415

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inpeople Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inpeople Sverige AB: