Administratör / Koordinator rekryteras till ManpowerGroup Soluti
Experis IT Huvudkontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige ManpowerGroup Solutions är ett av fyra varumärken inom ManpowerGroup av vilka de övriga är Manpower, Experis och Right Management. ManpowerGroup Solutions har lång erfarenhet av att tillhandahålla ett helhetskoncept till våra kunder inom outsourcing, där vi levererar och tar ansvar för hela eller delar av kundens servicebehov inom en specifik funktion eller tjänst. Leveransåtaganden inkluderar End User support inom IT, Rekryteringsoutsourcing, Managed Service Provider samt även outsourcingåtaganden med stora HR- transformationer. Vårt helhetsansvar inkluderar fullt SLA-/ KPI-uppfyllande mot kontrakt, koordinering, personalansvar, uppföljning och rapportering samt styrning och utveckling av rutiner och processer.
Affärsområdet Managed Service Provider (MSP) erbjuder ett koncept och en metod för att ta ett helhetsgrepp på samtliga leverantörer av konsulter och temporär arbetskraft i ett företag. MSP innebär att ett centralt projektkontor hanterar alla frågor kring tillfälliga uppdrag och syftar till att skapa affärmässiga fördelar för kunden.
Som Administratör / Koordinator ingår du i vårt projektkontor där vi arbetar med flera multinationella kunder. Arbetet innebär att koordinera och administrera information relaterat till kundens behov av konsulter och att hålla system och register uppdaterade.
I dina arbetsuppgifter ingår bl a att:
• Hantera rekvisitioner från rekryterande chef hos kund: ta emot rekvisitioner i kundens rekvisitionssystem, kontrollera innehåll, begära kompletteringar och skicka till leverantörer.
• Besvara rekvisitioner: kommunicera med leverantörer och uppdatera rekvisitioner med information från leverantören.
• Onboarding av konsult: Informera nya konsulter om administrativa rutiner och system. Skapa användarkonton.
• Support till kund, frågor och sammanställningar om uppdrag och fakturering.
• Skapa fakturaunderlag och generera kundfakturering.
• Genomföra självfakturering för leverantörernas konsultuppdrag.
• Offboarding av konsult: Bl a avsluta konton, uppdatera system.
• Uppföljning av uppdrag: Sammanställ statistik och rapporter, kommunicera till utpekade intressenter
Tjänsten är placerad i våra lokaler centralt i Stockholm.
Publiceringsdatum2015-12-04BakgrundFör att vara framgångsrik i rollen bör du ha erfarenhet av liknande roller i komplexa verksamheter där variationen i arbetsuppgifter varit stor. Har du erfarenhet av administration och inköp av konsultuppdrag är det en fördel. Vi värdesätter goda kunskaper i MS Excel samt kunskaper i MS Word och Powerpoint. Det är meriterande med vana av arbete i något affärssystem. Du bör ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skift.
Som person är du noggrann och mån om att hålla hög administrativ kvalitet i ditt arbete. Du är proaktiv och tar initiativ till förbättringar i processer och arbetssätt. Vi förutsätter att du är ansvarstagande och har en god social förmåga.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar ManpowerGroup Solutions med Experis. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Anki Snis, 08-508 954 53,
anki.snis@se.experis.com . Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på
www.experis.se och koppla mot tjänsten.
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Catrine Snis 08-50895453
FöretagExperis IT Huvudkontor
AdressExperis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2561738
Observera att sista ansökningsdag har passerat.