Administratör/koordinator - Ideella Fören Röda Korset Helsingborgskretsenmed - Administratörsjobb i Helsingborg
Administratör/koordinator
Ideella Fören Röda Korset Helsingborgskretsenmed / Administratörsjobb / Helsingborg
2021-02-15
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs
Visa alla jobb hos Ideella Fören Röda Korset Helsingborgskretsenmed i Helsingborg
Administratör/koordinator till Röda Korset i Helsingborg
Svenska Röda Korset är i dag Sveriges största humanitära frivilligorganisation och ingår i ett världsomspännande nätverk som finns i de flesta av jordens länder. Det viktigaste rödakorsarbetet utförs av över 30 000 frivilliga i nästan 1000 rödakorskretsar spridda över hela landet.
I Röda Korset Helsingborgskretsen finns idag ca 250 volontärer som är engagerade i alltifrån att besöka äldre, läxhjälp, språkcafé och första hjälpen till vår secondhand butik och café. Vår mötesplats med verksamhetslokaler, kansli och Röda Korset Second Hand & Café finns på Örnsköldsviksgatan 15 i Helsingborg.
Vi söker nu en administratör/koordinator till vårt kansli i Helsingborg. Du blir "spindeln i nätet" på kansliet och kommer i ditt dagliga arbete att möta våra volontärer, anställda och förtroendevalda.
Din roll
I rollen som administratör/koordinator sköter du kretsens löpande administration och deltar i samordning av våra verksamheter.
Ansvarsområden
Du kommer framförallt att ansvara för följande områden:
Telefonväxel och e-post kommunikation
Administration och samordning av kursverksamhet
Depåverksamhet avseende återvinning av textilier
Hantering av nycklar, taggar och larmkoder
Uppdatering av medlemsregister
Systematiskt brandskyddsarbete
Dagliga fastighetsärenden
Inköp av förbrukningsvaror
Administrering av kretsens IT-system
Vi söker dig med:
Relevant erfarenhet av arbetsuppgifterna.
Förmåga att "hålla flera bollar i luften"
God struktur i ditt arbete
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Goda Kunskaper i Outlook, Word och Excel
Körkort
Som person är du handlingskraftig, stresstålig, ansvarstagande och delar Röda Korsets värderingar. Du är en teamspelare men har ett självständigt och strukturerat arbetssätt. Arbetet innebär många kontakter, både internt och externt.
Om tjänsten och rekryteringsprocessen
Tjänsten är en tillsvidare anställning på 50% deltid med en inledande provanställning.
Placering är på Röda Korset Helsingborgskretsen. Tillträde omgående. Kollektivavtal finns.
Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vi tillämpar löpande urval. #jobbjustnu
Din ansökan med CV skickar du till rekrytering.helsingborg@redcross.se.
Har du frågor om tjänsten går det bra att ställa dessa via mejl till ovanstående adress.
Välkommen med din ansökan!
Läs mer om vårt lokala arbete i Helsingborg på vår hemsida: www.redcross.se/helsingborg
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Publiceringsdatum
2021-02-15
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-14
Adress
Ideella Fören Röda Korset Helsingborgskretsenmed
ÖRNSKÖLDSVIKSGATAN 15
25250 HELSINGBORG
Jobbnummer
5575302
Sökord
Ideella Fören Röda Korset Helsingborgskretsenmed / Administratörsjobb / Helsingborg
2021-02-15
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs
Visa alla jobb hos Ideella Fören Röda Korset Helsingborgskretsenmed i Helsingborg
Administratör/koordinator till Röda Korset i Helsingborg
Svenska Röda Korset är i dag Sveriges största humanitära frivilligorganisation och ingår i ett världsomspännande nätverk som finns i de flesta av jordens länder. Det viktigaste rödakorsarbetet utförs av över 30 000 frivilliga i nästan 1000 rödakorskretsar spridda över hela landet.
I Röda Korset Helsingborgskretsen finns idag ca 250 volontärer som är engagerade i alltifrån att besöka äldre, läxhjälp, språkcafé och första hjälpen till vår secondhand butik och café. Vår mötesplats med verksamhetslokaler, kansli och Röda Korset Second Hand & Café finns på Örnsköldsviksgatan 15 i Helsingborg.
Vi söker nu en administratör/koordinator till vårt kansli i Helsingborg. Du blir "spindeln i nätet" på kansliet och kommer i ditt dagliga arbete att möta våra volontärer, anställda och förtroendevalda.
Din roll
I rollen som administratör/koordinator sköter du kretsens löpande administration och deltar i samordning av våra verksamheter.
Ansvarsområden
Du kommer framförallt att ansvara för följande områden:









Vi söker dig med:






Som person är du handlingskraftig, stresstålig, ansvarstagande och delar Röda Korsets värderingar. Du är en teamspelare men har ett självständigt och strukturerat arbetssätt. Arbetet innebär många kontakter, både internt och externt.
Om tjänsten och rekryteringsprocessen
Tjänsten är en tillsvidare anställning på 50% deltid med en inledande provanställning.
Placering är på Röda Korset Helsingborgskretsen. Tillträde omgående. Kollektivavtal finns.
Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vi tillämpar löpande urval. #jobbjustnu
Din ansökan med CV skickar du till rekrytering.helsingborg@redcross.se.
Har du frågor om tjänsten går det bra att ställa dessa via mejl till ovanstående adress.
Välkommen med din ansökan!
Läs mer om vårt lokala arbete i Helsingborg på vår hemsida: www.redcross.se/helsingborg
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Publiceringsdatum
2021-02-15
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-14
Adress
Ideella Fören Röda Korset Helsingborgskretsenmed
ÖRNSKÖLDSVIKSGATAN 15
25250 HELSINGBORG
Jobbnummer
5575302
Sökord