Administratör/koordinator
Göteborgs stad, Stadsledningskontoret / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Stadsledningskontoret i Göteborg Stadsledningskontoret stödjer kommunstyrelsen i uppdraget att leda, samordna och följa upp stadens verksamheter. I detta ingår att leda och samordna stadens strategiska planering, uppföljning av verksamheterna och dess resultat, beredning av beslutsunderlag och utförande av särskilda uppdrag, utveckling av stadens styrmodell och ägarstyrning av stadens bolag samt att bistå med specialiststöd och utförande av delegerade verksamheter och projekt.
Publiceringsdatum2012-08-22ArbetsuppgifterKommunikationsavdelningen vid stadsledningskontoret söker en administratör/koordinator. Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat på heltid. Göteborgs Stad är inne i en spännande period av utveckling där vi ser att kommunikationsfrågorna är en viktig framgångsfaktor.
Din roll och uppgift
Kommunikationsavdelningen är en strategisk avdelning med uppgift att stödja samordning och utveckling inom kommunikationsområdet i staden. Avdelningen har också i uppdrag att ge råd och stöd i kommunikationsfrågor till stadens förvaltnings- och bolagsledningar. Avdelningen består av ett antal kommunikationsstrateger samt redaktören för stadens nättidning, och leds av informationschefen och kommunikationsdirektören.
Som administratör/koordinator på kommunikationsavdelningen bistår du informationschefen och kommunikationsdirektören med administration i främst ekonomi- och personalsystem, men även allmänna administrativa uppgifter för verksamheten som helhet.
Du samordnar och sköter uppdatering samt beställning av stadengemensamt informationsmaterial. Du bistår med planering av möten och workshops, med dokumentation, samt är ett operativt stöd till avdelningen i framtagandet av texter eller PowerPoint-presentationer.
KvalifikationerVem är du?
Du har lätt för att kommunicera, är serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du är van vid att arbeta självständigt och är noggrann och strukturerad och har förmåga att hantera olika situationer.
Du har god erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem, och av att planera och koordinera olika verksamheter och aktiviteter.
Du som söker har
• Relevant utbildning, gärna inom ekonomiadministration..
• Tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete.
• Erfarenhet av arbete som projektkoordinator eller liknande är meriterande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse., upphör: 2013-08-31 Vikariat till följd av föräldraledighet.
ErsättningMånadslön Individuell lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-03
Ange följande referens när du ansöker: A287819
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda Northfell, 031- 368 03 19
Facklig kontaktNicklas Halleröd, 031-368 03 76
Marianne Bernhardtz, 031-368 02 91
FöretagGöteborgs stad, Stadsledningskontoret
AdressGöteborgs stad, Stadsledningskontoret
Jobbnummer 1320080
Observera att sista ansökningsdag har passerat.