Administratör Kanalcentralen

Sjöfartsverket / Speditörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sjöfartsverket i Trollhättan, Kungälv, Lysekil, Tjörn, Göteborg eller i hela Sverige

Sveriges vackraste arbetsplats söker en
Administratör

med placering vid Kanalcentralen i Trollhättan

Att arbeta som administratör på Sjöfartsverket
Som administratör vid Kanalcentralen fungerar du som ett stöd till chefer och övrig personal inom Trollhättans område. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att hantera personal-, faktura- och lönefrågor och att självständigt planera olika verksamhetsaktiviteter. Arbete i administrativa IT-system är en del i arbetet. Du förväntas ta en central roll i den dagliga driften och det kan periodvis bli många olika ärenden att hålla ihop samtidigt. Att kunna göra avvägningar och prioriteringar är därför en förutsättning för att lyckas med jobbet.

Publiceringsdatum
2023-02-03

Dina arbetsuppgifter
• Diarieföring.
• Posthantering
• Ta fram olika typer av dokument och underlag för beslut.
• Genomföra personaladministration och ekonomiadministration.
• Hantera beställningar och inköp.
• Sköta planering och logistik i samband med olika typer av möten och konferenser.
• Skriva minnesanteckningar och protokoll samt bidra i administration av projekt.
• Boka utbildningar och följa upp.
• Stödja internkommunikation.

Vi strävar hela tiden att utveckla vår verksamhet så vi ser även att du är en person som identifierar och föreslår effektiviseringar och förbättringar av våra administrativa rutiner och arbetssätt och ditt eget arbete. Du kommer vara en viktig kontaktperson för våra stöd- och styrfunktioner och ingå i Sjöfartsverkets nätverk av kunniga administratörer.

Vem är du?
Som person är du strukturerad, flexibel, noggrann och serviceinriktad samt känner stolthet i din roll som administratör. Även om du verkligen bidrar till att allt skall vara välplanerat förstår du att det oväntade inträffar och att du då blir extra viktig för att möjliggöra anpassning till nya situationer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav:
• Fullständig och godkänd gymnasieutbildning.
• Erfarenhet av administrativt arbete.
• Goda kunskaper i Officepaketet.
• God systemvana och bekväm med att sätta dig in i nya system.
• Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både tal och skrift.
• Då resor kan förekomma i tjänsten är körkort klass B ett krav.

Som person tycker du att det är genuint roligt att jobba med människor och uppskattar den föränderlighet och dynamik som finns i en 24/7-verksamhet. Du ser det som en möjlighet att jobba med administration och att själv kunna påverka och planera dina arbetsuppgifter. Du är självgående, ansvarstagande och känner dig trygg i att kunna ta egna beslut och göra nödvändiga prioriteringar inom tjänstens befogenheter. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper där positiv, lösningsorienterad och stresstålig är nyckelord.

Varför ska du välja Sjöfartsverket
Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt - Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling.

Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vårt arbete utgår från den statliga värdegrunden, vi arbetar också aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning.

Hur och när?
Den här rekryteringen gäller en tillsvidareanställning som beräknas tillsättas 1 april eller enligt överenskommelse. Sjöfartsverket kommer att tillämpa sex månaders provanställning.
Intervjuer kommer att hållas veckor 9-11.

Upplysningar:
Chef kanalcentralen: Susanna Olsson 010-478 55 70 eller susanna.olsson@sjofartsverket.se

Fackliga företrädare:
Saco-S Peter Hellberg, OFR/ST Carl Cremonese, Seko Ulf Bäcklund, samtliga kan nås via vår växel 0771-63 00 00.

Registrera din ansökan senast 21 februari 2023.
Diarienummer: 23-00810

Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "190523".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjöfartsverket (org.nr 202100-0654), http://www.sjofartsverket.se/

Jobbnummer
7412725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sjöfartsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sjöfartsverket: